۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۸۶۲۵۰
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

حمایت از حوزه‌های علمیه فرهنگ وقف را تقویت و شکوفا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به خدمات اداره اوقاف و امور خیریه گفت: خوشبختانه توانسته ایم در تمام زمینه ها از جمله خدمات رسانی به مدارس حوزه علمیه و طلاب نقش بسزایی داشته باشیم.
حجت الاسلام حسين قبادي

حجت الاسلام حسین قبادی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از برگزاری همایش مهر تحصیلی خبر داد و عنوان داشت: بیش از 2000 بسته آموزشی بین دانش آموزان توانمند استان کرمانشاه توزیع شد.


حجت الاسلام قبادی با اشاره رسالت اداره اوقاف و امور خیریه بیان داشت: فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ اسلامی و آموزش های لازم به نوجوانان، جوانان و دانش آموزان زمینه ساز پیشرفت و موفقیت بیشتر بوده و آن ها را با فرهنگ وقف آشنا می کند.


وی در ادامه با اشاره به کشوری بودن این طرح اظهار داشت: خوشبختانه دانش آموزان با فرهنگ وقف آشنا می شوند و علاوه بر اینکه امکانات تحصیلی در  اختیار آن ها قرار می گیرد در آینده زمینه ایجاد وقف را در جامعه ایجاد و به عنوان نماینده و مبلغ وقف فعالیت خواهند کرد.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با بیان اینکه وقف برکات مادی و معنوی را به دنبال خواهد داشت ابراز کرد: وقف عمل نیک و پسندیده ای است که نتایج مثبت و سازنده ای را در جامعه ایجاد خواهد کرد به طوری که می تواند نقش بسزایی در کاهش فقر در جامعه داشته باشد.


حجت الاسلام قبادی یادآور شد: در سال گذشته 72 وقف جدید در استان کرمانشاه به وجود آمد و این نشان دهنده عشق و علاقه مردم به سنت حسنه وقف می باشد.


وی با بیان اینکه در اربعین سال گذشته زائران و عاشقان پیاده امام حسین (ع) در مسیر منتهی به سمت حرم مورد حمایت و خدمت رسانی قرار گرفتند اظهار داشت: امید است که امسال نیز بتوانیم با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم به زائران خدمات و حمایت های بیشتری داشته باشیم.


این مسؤول با اشاره به خدمات و فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه بیان داشت: فعالیت های این سازمان تنها متوجه بخش خاصی نمی باشد و در تمام زمینه ها از جمله مرمت و تعمیر حوزه های علمیه، خدمات رسانی و پرداخت کمک هزینه درمانی به طلاب و روحانیان، اهدا کتاب به مدارس و موارد دیگر در دستور کار قرار گرفته است.


حجت الاسلام قبادی در پایان گفت: از محل موقوفات 1100 مبلغ و روحانی به مناطق و روستاهای محروم و دور افتاده اعزام شده اند تا بتوانیم نقشی در ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام داشته باشیم./857/302/ب3

ارسال نظرات