۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۸۶۲۶۰
به همت ستاد اقامه نماز خراسان شمالی؛

طرح مردمی یاوران نماز در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی گفت: به همت این ستاد اجرای طرح ملی امین( انجمن یاوران مردمی نماز) با آموزش 80 نفر از یاوران خواهر و برادر، در استان آغاز شد.
طرح ملي ياوران نماز

حجت الاسلام رضا احمدی فرد، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به آغاز پنجمین دوره طرح یاوران نماز در شش استان کشور شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان، اظهار کرد: طرح ملی امین مخفف «انجمن مردمی یاوران نماز» از امروز در این استان ها آغاز شده که در قالب آن حلقه های یاوران نماز تشکیل می شود و اعضای این حلقه ها با فراگیری آموزش های کاربردی در زمینه ترویج اقامه نماز، در این راستا فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: هر حلقه یاوران نماز در طرح مردمی امین دارای هشت عضو شامل چهار برادر و چهار خواهر است که پس از دریافت آموزش های فنی و مهارتی ویژه نماز از جمله شیوه های ارتباط گیری با افراد، نحوه جذب مخاطب، روش های دعوت افراد به اقامه نماز جماعت و غیره، به صورت مردمی اقدام به فرهنگ سازی اقامه نماز می کنند.

حجت الاسلام احمدی فرد خاطرنشان کرد: در این راستا 10 حلقه یاوران نماز مشتمل بر 40 خواهر و برادر در استان خراسان شمالی تشکیل شده که سهم هر کدام از شهرستان های استان یک حلقه بوده و بجنورد نیز به عنوان مرکز خراسان شمالی با دارا بودن سه منطقه شهری، سه حلقه یاوران نماز دارد.

وی با اشاره به اینکه ارائه آموزش های لازم به اعضای حلقه های یاوران نماز استان های سه گانه خراسان به صورت متمرکز و در مشهد صورت می گیرد، افزود: در این زمینه فردا، چهارشنبه 40 نفر از خواهران عضو حلقه های یاوران نماز خراسان شمالی برای شرکت در دوره های مزبور عازم مشهد مقدس شده و یکشنبه هفته آینده نیز 40 نفر از برادران برای حضور در این دوره ها به مشهد اعزام می شوند.

حجت الاسلام احمدی فرد ادامه داد: این افراد پس از بازگشت از دوره های فنی و مهارتی تبلیغ و ترویج اقامه نماز، در شهرستان های مختلف استان به مدد دبیران ستاد اقامه نماز آمده و با ارتباط گیری با افراد و در قالب شبکه های هرمی، اقدام به جذب مردم به سمت اقامه نماز جماعت و فرهنگ سازی در این زمینه می کنند.

وی اضافه کرد: در واقع یاوران اقامه نماز در طرح ملی امین به مدد دبیران ستاد اقامه نماز در شهرستان های مختلف آمده و با فعالیت در این زمینه خلاء موجود در بخش نیروی انسانی ستاد اقامه نماز را جبران می کنند.

حجت الاسلام احمدی فرد با بیان اینکه طرح امین (انجمن مردمی یاوران نماز) از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه مردمی کردن بُعد فرهنگی نماز طراحی شده است، خاطرنشان کرد: شناسایی و برطرف کردن موانع پیش روی نمازگزاران، هماهنگی اقامه نماز مانند متولی مسجد و پخش، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد و غیره از جمله فعالیت ها و برنامه های یاوران نماز در کشور و استان است که با همراهی خودجوش و داوطلبانه گروه‌های مردمی برگزار می شود.

گفتنی است، پیش از این دوره‌های سوم و چهارم طرح ملی امین در شهرهای کرمانشاه، کردستان و لرستان برگزار شده بود و امسال بر اساس برنامه این طرح ملی در شش استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان اجرا می شود./9314/302/ب3

 

ارسال نظرات