۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۸۶۲۷۰
امام جمعه بخشایش:

17 شهریور نمایش چهره منحوس پهلوی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غفاری ثانی 17 شهریور را روز تجلی ایستادگی مردم ایران اسلامی در مقابل شاه ملعون خواند و گفت: این روز نمایش چهره منحوس رژیم پهلوی بود.
حجت الاسلام غفاري خطيب جمعه بخشايش

حجت الاسلام عبدالغفار غفاری ثانی، امام جمعه بخشایش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، 17 شهریور را روز تجلی ایستادگی مردم ایران اسلامی در مقابل شاه ملعون خواند و اظهار داشت: این روز در ادامه تظاهرات مردم در روز 16 شهریور شکل گرفت.

 

وی این روز را نمایش نهایت بی شرمی و خون خواری رژیم منحوس پهلوی خواند و ابراز داشت: مردم انقلابی کشور در این روز در اعتراض به رژیم خود فروخته پهلوی به خیابان ها ریختند و شعار های مرگ بر سلطنت پهلوی را سر دادند.

 

امام جمعه بخشایش افزود: بعد از کشتار مردم بی دفاع و مدافع حق، این رژیم پیکر های نیمه جان مردم را حمل و در حالی که جان در بدن داشتند دفن کرد، این نمایش نهایت بی شرمی و خون خواری رژیم جنایت کار پهلوی بود.

 

وی این اقدام مردم را منکوب کردن رژیم پهلوی عنوان کرد و ابراز داشت: خون های ریخته شده مردم ریشه های انقلاب اسلامی را آبیاری کرد و در نهایت جمعه سیاه و خونین شهریور ماه زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را در سال 57 رقم زد.

 

حجت الاسلام غفاری 17 شهریور را آغاز پایان کار رژیم شاهنشاهی ایران خواند و ادامه داد: این روز و این واقعه در میان وقایع سال آخر حکومت پهلوی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود، در حقیقت با این کشتار، سرعت به ثمر رسیدن انقلاب مضاعف شد.

 

وی واقعه میدان ژاله را چنان خونین و مرگ‌بار دانست و خاطرنشان کرد: با این واقعه کشمکش‌های گذشته میان رژیم پهلوی و مردم وارد برهه‌ای جدید شد و این واقعه آغازی برای انقلابی منسجم بود که به برکت خون های مردم پایان کار رژیم پهلوی را رقم زد./854/302/ب3

ارسال نظرات