۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۸۶۲۷۱
مولوی عبدالرحمان عارفی:

امت اسلامی درحج وحدت عملی را به نمایش می‌گذارد

خبرگزاری رسا ـ مولوی عبدالرحمان عارفی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: در حج همه مسلمانان ازغنی وفقیر، قوی و ضعیف وقادر و عاجز در عرصه وحدت آفزینش همنوا می شوند.
مولوي عبدالرحمان عارفي از علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری رسا، مولوی عبدالرحمان عارفی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان خانه کعبه را رمز وحدت مسلمین جهان دانست وگفت: مسلمانان درحج با سردادن ندای لبیک به عظمت و جلال خدا اعتراف کرده و وحدت عملی را به نمایش می گذارند.

 

این عالم اهل سنت، با برشمردن برخی ویژگی های حج وآثارآن اظهار داشت: درحج همه مسلمانان ازغنی وفقیر، قوی و ضعیف وقادر وعاجز درعرصه وحدت آفزینش همنوا می شوند. پرده از روی امتیازات اشخاص برداشته می شود و همه برادر وبرابر پروانه وار برگرد شمع جمالش می چرخند.

 

مولوی عبدارحمان عارفی با ذکر حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) تاکید کرد: مسلمانان باید به یکدیگر احترام گذاشته ودرکنار کعبه اتحاد خود را درمقابل دشمنان به نمایش بگذارند.

 

وی افزود: حضورمسلمانان کشورهای مختلف با گویش ها و رنگ پوست متفاوت در کنگره جهانی حج فرصت بی نظیری برای تبادل نظر درخصوص مسایل امت اسلامی است.

 

این عالم اهل سنت اضافه کرد: ازاین کنگره عظیم روح اخوت ، مودت ، محبت وبرادری جوش می زند و بردل تفرقه اندزان و مشرکان لرزه می اندازد./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

 

ارسال نظرات