۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۸۶۲۸۲
استاد حوزه و دانشگاه:

قیام 17 شهریور حرکت در جهت سقوط رژیم شاهنشاهی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام 17 شهریور گفت: این قیام پایه‌های رژیم شاهنشاهی را متزلزل کرد و مقدمات حکومت اسلامی را فراهم کرد.
حجت الاسلام محمد تقي صرفي پور

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور استاد دانشگاه و حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام خونین 17 شهریور ماه 1357 اظهار داشت: شهدای 17 شهریور حق بزرگی به گردن مردم و انقلاب دارند زیرا با آغاز حرکت انقلابی خود، پیروزی حق را در برابر باطل رقم زدند.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم در آن زمان خلأ وجود حکومتی مبتنی بر اسلام را احساس می کردند و خواستار حضور امام خمینی (ره) در کشور بودند تا اسلام بر کشور حاکم شود.

 

استاد حوزه علمیه حضور ولی فقیه در کشور را خواست اکثریت مردم ایران دانست و تصریح کرد: نقش روحانیت در قیام 17 شهریور و انقلاب بی بدیل بود و همواره روحانیان در عرصه های دفاع از ارزش ها و اعتقادات ارزشمند حضور فعال داشته و نقشی مؤثر ایفا کرده اند.

 

حجت الاسلام صرفی پور با اشاره به شعارهای انقلابی مردم در روز 17 شهریور بیان داشت: مردم با سر دادن شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» انزجار خود را از رژیم شاهنشاهی به نمایش گذاشتند و تمایل خود را به انقلاب و آرمان های امام راحل نشان دادند.

 

وی افزود: شهدای 17 شهریور مظلومانه به شهادت رسیدند زیرا با راهپیمایی مسالمت آمیز خود با سر دادن ندای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مورد هدف حمله دژخیمان پهلوی قرار گرفتند و شمار زیادی از هم وطنان بی گناه، به شهادت رسیدند.

 

استاد حوزه علمیه مردم را خواستار نظامی مبتنی بر ارزش های دینی و اسلامی دانست و یادآور شد: آن ها خواستار نظامی اسلامی بودند که اصل و ساختارش بر اساس آرمان های اسلامی تشکیل شده باشد اما این خواست همگانی به کام رژیم پهلوی خوش نیامد و با اقدامی ظالمانه و به دور از انسانیت، هم وطنان خود را در میدان ژاله به گلوله بستند.

 

حجت الاسلام صرفی پور در پایان ابراز داشت: قیام 17 شهریور و دیگر قیام هایی که به همت مردم انقلابی انجام گرفت پایه و اساس رژیم متزلزل شاهنشاهی را سست کرد و فرو ریخت، این قیام بیانگر شجاعت و اقتدار مردم و عزم راسخ آن ها در براندازی رژیم شاه و جایگزین ساختن نظامی مبتنی بر اسلام ناب محمدی بود./857/202/ب3

ارسال نظرات