۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۸۶۲۹۴

سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری آمل آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاح سال تحصیلی مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با حضور رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، مدیران شهری، اساتید و طلاب برگزار شد.
حوزه علميه امام حسن عسکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم افتتاح سال تحصیلی مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز با حضور رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، مدیران شهری، اساتید و طلاب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.

 


حجت الاسلام امامعلی احمدی، معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به سخنی از حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: علم وسیله ای برای تقرب الی الله است و هر فکری که مورد علم قرار می گیرد اگر برای حضرت حق نباشد باطل است.

 


وی با بیان این که آغاز سال تحصیلی فرصتی برای آغاز حرکت به سمت خداوند متعال است، بیان داشت: فکر غیر از این امر ارزنده را باید تغییر دهیم و در نهج البلاغه بیان شده است انسان های باتقوا کسانی هستند گوش خود را وقف علمی می کنند که نافع باشد.

 


حجت الاسلام احمدی افزود: اگر دنبال علمی رفتیم که برای رضایت خداوند منان نباشد آن را به جهل تبدیل می کنیم و نیاز است یقین خود را به منصه ظهور برسانیم.

 


معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که طلاب باید از فرصت های خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنند، گفت: ضرورت دارد تا علم طلاب همراه با اخلاص و عمل باشد که ثمرات و برکات گرانقدری در آن وجود دارد.

 


وی با اشاره به ورود 50 طلبه جدید به مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل تصریح کرد: این طلاب در پایه های 7، 8، 9 و درس خارج مشغول تحصیل علوم حوزوی می شوند.

 


حجت الاسلام احمدی ادامه داد: تشکیل مجمع فارغ التحصیلان مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در شهر مقدس قم امری ارزنده است که باید تلاش کنیم از ظرفیت های خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 


معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که چشم اندازهای خوبی برای این مدرسه علمیه وجود دارد که باید در راستای تحقق آن تلاش شود، گفت: تکریم مقام ارزشمند استاد امری ضروری و مهم است که که انسان می تواند با احترام به استاد به مقام والایی دست پیدا کند.

 


وی بر ضرورت استاده بهینه از استعدادها و ظرفیت های طلاب تاکید کرد و بیان داشت: طلاب در عرصه های مختلف توانمندی های بسیاری دارند که باید از آن به درستی استفاده شود که ثمرات و دستاوردهای بسیاری در آن وجود دارد.

 


حجت الاسلام احمدی با بیان این که جشنواره استانی علامه حلی در مازندران برگزار می شود، گفت: نیاز است تلاش های ارزشمندی صورت گیرد تا بتوانیم مقالات خوبی و شایسته ای از این مدرسه علمیه در جشنواره شرکت کنند.

 


معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که تقویت روحیه بهره گیری از امور آموزشی و انضباطی امری ارزنده و مهم است، بیان داشت: نشاط علمی و معنوی طلاب ضرورتی اساسی است و طلاب خواستار ملاقات با حضرت آیت الله جوادی آملی هستند که امید داریم تا با حضور در محضر این عالم بزرگوار از برکات و فیوضات ایشان بهره مند شویم./1314/202/ب1

ارسال نظرات