۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۸۶۳۱۲
مدیر حوزه سفیران هدایت قزوین:

شکر نعمت سبب حفظ ارزش‌های الهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه سفیران هدایت قزوین با اشاره به اهمیت شکرگزاری گفت: شکر نعمت صفتی است که سایر ارزش‌های الهی را در وجود آدمی نگه می‌دارد.
حجت الاسلام عبداللهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام محمدعلی عبداللهی، مدیر حوزه سفیران هدایت ظهر امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه در حسینیه سفیران با اشاره به ارزشمندی نعمت‌های الهی گفت: نعمت‌های مادی دو نوع هستند برخی نعمت‌ها متصل و نوع دیگری از آن‌ها منفصل است.

مدیر حوزه سفیران هدایت خاطرنشان کرد: نعمت متصل موجودیت آدمی و اجزای بدن اوست که بسیار گسترده و با منفعت‌‌ هستند و تحقیق پیرامون هر قسمتی از آن‌ها یک رشته مستقل علمی ‌را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این‌که کمیت نعمت‌های ظاهری تا حدی قابل اندازه‌گیری است، افزود: ما هرگز نمی‌توانیم قیمت این نعمت‌ها را اندازه‌گیری کنیم.

این مسؤول با طرح این موضوع که عده‌ای حتی یک‌بار هم فکر نکرده‌اند که این نعمت‌ها از جانب چه کسی است و برای چه منظوری مرحمت کرده است؟ تصریح کرد: آن‌ها از این سفره الهی فقط برای شکم و شهوت استفاده کرده‌ و هرگز فکر نکرده‌اند که انبیاء و ائمه برای چه آمده‌اند و تشکیلات این عالم برای چیست؟

مدیر حوزه سفیران هدایت اظهار کرد: برخی از افراد، بدن با عظمت خود را طی سالیان طولانی به این طرف و آن طرف برده‌‌ و آن را تا شب خسته‌ ‌می‌کنند، اما هرگز پیرامون آن دقت نکرده‌اند و عجیب این است که این افراد به انبیاء‌ می‌خندند، همچنان‌که برخی از گذشتگان به حضرت ابراهیم(ع) می‌خندیدند و می‌گفتند ابراهیم را داخل آتش بیندازیم تا از دست او راحت شویم؛ اما صد افسوس که قدر این نعمت‌ها را هم نفهمیده و ندانستند.

عبداللهی در پایان گفت: شکر نعمت، صفتی است که سایر ارزش‌های الهی را در وجود آدمی نگه داشته و موجب می‌شود زندگی انسان بر پایه این نعمت‌ها استوار شود./955/202/ب3

ارسال نظرات