۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۸۶۳۵۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری چهاردهمین مرحله آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با آبان ماه در استان خبر داد و گفت: گسترش نهضت انس با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.
احمد محبي _ مدير کل فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل اعلام شده از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهاردهمین دوره آزمون‌های سراسری قرآن و عترت در تاریخ جمعه 22 آبان 1394 برگزار خواهد شد، گفت: داوطلبان شرکت در این آزمون در شهرستان طبس می‌توانند از هم اکنون تا بیستم مهر سال جاری با مراجعه به مؤسسات قرآن و عترت منهاج عشق‌آباد، شمیم معرفت گلشن و حیات طیبه طبس ثبت‌نام کنند.

 

وی افزود: در سایر شهرستان‌ها هم از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مکان‌های ثبت‌نام و زمان ثبت‌نام به شرکت کنندگان اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: مبلغ ثبت نام برای هر نفر در هر رشته 5 هزار تومان است و هر داوطلب می‌تواند حداکثر در دو رشته (رشته حفظ و رشته مفاهیم ) شرکت کند.

 

محبی با بیان اینکه آزمون به صورت کتبی و چهار گزینه‌ای بوده و نمره منفی در آن منظور نمی‌شود، اظهار کرد: از داوطلبان زیر 12 سال رشته های حفظ به صورت شفاهی آزمون به عمل خواهد آمد.

 

وی مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون را کپی کارت ملی و یک قطعه عکس عنوان کرد، گفت: این دوره از آزمون در رشته‌های مفاهیم سطح مقدماتی یک(کد 1007)، مفاهیم سطح مقدماتی دو(کد 1001)، مفاهیم سطح تکمیلی(کد 1006)، مفاهیم مقدماتی دو(کد 1002)، تدبر در آِیات جزء 30 و نهج البلاغه خواهد بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: آزمون در رشته‌های حفظ از حفظ جزء 30، جزء اول، سه جزء اول، پنج جزء اول،10 جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء، حفظ کل و حفظ سوره یاسین طرح 1449خواهد بود.

 

محبی 15 کمک هزینه سفر عمره مفرده برای نفرات اول هر رشته، 50 کمک هزینه سفر به عتبات به نفرات برگزیده، 100 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به نفرات برگزیده، 200 جایزه یک میلیون ریالی به نفراتی که نمره حد نصاب را کسب کنند، اهدای لوح تقدیر از سوی معاونت قرآن و عترت به نفرات امتیاز 90 به بالا و اعطای گواهینامه به تمامی قبول شدگان را از مهم‌ترین جوایز این دوره از مسابقات عنوان کرد.

 

وی یادآور شد: گسترش نهضت انس با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است و پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار نفر در سطح استان در این دوره از مسابقات شرکت داشته باشند./968/202/ب2

ارسال نظرات