۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۸۶۳۶۳

بازاریان تبریز با مبانی فقهی کسب و کار آشنا می شوند

خبرگزاری رسا ـ طبق هماهنگی میان سازمان صنعت معدن و تجارت، حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، بسیج اصناف و اتاق اصناف تبریز هرگونه تمدید و صدور پروانه کسب جدید منوط به شرکت در کلاس های فقه مکاسب است.
آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم آغاز کلاس‌های آموزشی فقه مکاسب ویژه بازاریان و اصناف تبریز، اظهار داشت: بازاریان قدیمی تبریز همواره قبل از گشودن در حجره‌های کسب و کار ابتدا در کلاس درس علما و فقهای حوزوی حضور می یافتند.

 


وی با تأکید بر تداوم این سنت حسنه در بازار بزرگ تبریز خاطرنشان کرد: نقش چنین کلاس هایی در آموزش اصول اسلامی کسب و کار ضروری است، به یقین با شروع به کار این کارگاه های آموزشی شاهد اسلامی شدن هرچه بیشتر کسب و کار در بازار تبریز خواهیم شد.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که تبریز پس از شهرهای قم و تهران سومین شهر کشور است که این دوره های آموزشی را برگزار می کند، تصریح کرد: بازاریان بدانند؛ تنها زمانی تلاش برای تامین معاش مورد قبول درگاه پروردگار قرار می گیرد که منطبق بر اصول و آموزه های شرع مقدس باشد.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری اقتصاد مقاومتی را اصلی ترین راه حل مشکلات کشور معرفی کردند.

 


وی با تأکید بر این‌که مبانی اقتصاد مقاومتی بایستی از طرف مسؤولان و عموم مردم مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تأکیدات رهبر انقلاب توجه به توانایی ها و تولیدات داخلی است که در نتیجه آن رشد و پویایی وضع اقتصادی کشور را شاهد خواهیم بود.

 


بنابر این گزارش، طبق هماهنگی های به عمل آمده میان سازمان صنعت معدن و تجارت، حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی، بسیج اصناف، و اتاق اصناف تبریز هرگونه تمدید و صدور پروانه کسب جدید منوط به شرکت در این کلاس ها و کسب مهارت های لازم است.

 


همچنین این کلاس ها با هدف آموزش اصول تجارت و کسب و کار اسلامی با همت بسیج اصناف تشکیل شده است. در این کلاس ها اصول فقهی و اخلاقی احکام اسلامی در خصوص کسب و کار و تجارت صحیح از نظر شرع مقدس از سوی اساتید حوزه آموزش داده می شود./935/202/ب1

ارسال نظرات