۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۸۶۴۰۹
با محوریت حیات طیبه؛

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در محلات برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی با محوریت حیات طیبه در سپاه ناحیه شهرستان محلات با هدف توصیف انسان کامل و شرایط لازم در رسیدن به تکامل در جامعه امروزی برگزار شد.
 سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی با محوریت حیات طیبه امروز در سپاه ناحیه شهرستان محلات برگزار شد، هدف از این کارگاه یک روزه توصیف انسان کامل و شرایط لازم در رسیدن به تکامل در جامعه امروزی عنوان شده است.

 

حجت‌الاسلام مهدی صحرایی اردکانی مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه  محلات در این کارگاه گفت: شاخصه‌های حیات طیبه در قرآن و سیره اهل بیت(ع) کاملاً بیان شده است، همچنین استاد مطهری از نوابغ علوم اسلامی در این زمینه کتابی تحت عنوان«انسان کامل» دارد که توصیه می‌کنم این کتاب ساده و در عین حال کاربردی را مطالعه نمایید.

 

حجت‌الاسلام صحرایی اردکانی افزود: مطالعه تاریخ زندگی انبیاء و قصه‌های قرآن یکی از بهترین راه‌های پی‌بردن به ویژگی‌های راه درست و غلط است اما باید توجه داشت صرف مطالعه تأثیر آنی و گذرا دارد؛ بنابراین باید به دنبال مطالعه عبرت نیز گرفت و باد و نبایدها را در زندگی پیاده کرد.

 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه  محلات تصریح کرد: مطالعه کتبی که درباره سنت پیامبر(ص) از قبیل معاشرت با دیگران، خوابیدن، آشامیدن، نحوه مدیریت و.. نوشته شده است می‌تواند در الگوسازی و انطباق زندگی بر اساس سیره انبیاء بسیار راهگشا باشد، در واقع باید گفت سبک زندگی ائمه(ع) همگی یکسان است و تحت عنوان سبک زندگی اسلامی قرار می‌گیرد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: تنها تفاوت سبک‌های زندگی ائمه(ع) اختلاف در زمان و مصادیق است، در چارچو ب کلی و اهداف هیچ تفاوتی وجود ندارند و این امر نشان  دهد یک سبک زندکی را می‌توان در ادوار مختلف پیاده کرد به گونه‌ای که اهداف و نیات زندگی تغییری نکند و همگان را به کمال برساندو

 

حجت‌الاسلام صحرایی اردکانی ادامه داد: باید در  شیوه زندگی به همه چیز رنگ خدایی ببخشیم؛ به این معنا که قبل از شروع هر کاری باید دید رضایت خداوند در آن نهفته است یا خیر و آیا با نام خدا می‌توان آن کار را آغاز کرد یا نه، به مرور زمان تمام نیات ما قبل از اینکه عملی شوند از فیلتر خدایی بودن می‌گذرند.

 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه  محلات  در ادامه با اشاره به ضروت استفاده از امکانات امروزی در توسعه سبک زندگی اسلامی تصرریح کرد: باید به فکر بومی‌سازی سبک زندگی باشیم و آموزش‌های لازم را از دوران کودکی به فرزندان ارائه دهیم، در سن جوانی تغییر سبک زندگی بسیار دشوار خواهد بود. /842/102/ب2

ارسال نظرات