۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۸۶۴۱۸
پژوهشگر علوم دینی:

فطرت شیعه متفاوت با دیگر انسان‌ها است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر علوم دینی فطرت شیعه را از فطرت دیگر انسان‌ها مجزا خواند و گفت: شیعیان به واسطه روایاتی که از پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) به یادگار مانده است، فطرت متفاوتی با دیگر انسان‌های روی زمین دارند و دینی که آنان دارند برترین دین نزد خداست.
حجت الاسلام سيدعلي خضري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام سیدعلی خضری، سخنران و پژوهشگر مسائل دینی، ظهر امروز در حسینیه مرحوم محمدی‌نسب به بیان رابطه میان ائمه معصوم(ع) با شیعیان پرداخت و گفت: ائمه هدی(ع) شیعیان را کسانی معرفی می‌کنند که با شادی ائمه شاد و با اندوه آن‌ها اندوهگین می‌شوند، و همچنین ائمه معصوم(ع) خلقت شیعیان را وابسته به خلقت آن‌ها نقل می‌کنند و یادآور می‌شوند که شیعیان از باقیمانده خاک آن‌ها خلق شده‌اند.

 وی فطرت شیعه را از فطرت دیگر انسان‌ها مجزا خواند و افزود: شیعیان به واسطه روایاتی که از پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) به یادگار مانده است، فطرت متفاوتی با دیگر انسان‌های روی زمین دارند و دینی که آنان دارند برترین دین نزد خداست.

 حجت‌الاسلام خضری با بیان این نکته که جاذبه و دافعه از ویژگی‌های مهم جهان خلقت است، ابراز داشت: عالم بر اساس قانون جاذبه و دافعه بنا شده است و در حال حاضر نیز با همین اصل تداوم دارد؛ جاذبه و دافعه در انسان‌ها نیز مشهود است و گاهی دیده می‌شود که یک نفر از بعضی جنبه‌ها جذاب است و اما در بعضی موارد دیگران را از خود دور می‌کند.

این پژوهشگر علوم دینی نخستین و مهم‌ترین علت جاذبه را سنخیت معرفی کرد و عنوان داشت: سنخیت و شباهتی که دو چیز با همدیگر دارند عامل اصلی جاذبه است و تفاوت‌هایی که ممکن است در دو چیز باشد عامل دافعه بین آن دو خواهد بود؛ به نحوی که دو چیز که اصلیت‌شان شبیه به هم باشد همدیگر را جذب خواهند کرد.

وی در ادامه شیعیان و ائمه را دارای سنخیت دانست و ابراز کرد: امام معصوم(ع) در حدیثی شیعیان را خلق شده از باقیمانده گل ائمه معرفی می‌کنند، و با این وجود ما می‌توانیم به این نتیجه برسیم که ما با ائمه سنخیت داریم و هر دو از یک خاک آفریده شده‌ایم، به همین دلیل است که علی(ع) و فرزندانش عده‌ای از جنس خودشان را به عنوان شیعه در کنار خود دارند.

این کارشناس علوم دینی در پایان شیعه را دارای ویژگی‌های خاصی از بیان اهل بیت(ع) دانست و اضافه کرد: شیعه واقعی از نظر اهل بیت(ع) دارای ویژگی‌های باطنی و ظاهری متفاوتی نسبت به دیگر گروه‌هاست که این تفاوت در اخلاق، کردار، گفتار و شیوه زندگی آن‌ها دیده می‌شود./955/203/ب1

ارسال نظرات