۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۸۶۴۳۳

مراسم بزرگداشت آیت الله طالقانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست طلایه داران بیداری با موضوع بزرگداشت آیت الله طالقانی و با حضور جمعی از مسؤولان در کتابخانه آن مرحوم برگزار شد.
مهدي چمران مجمد جواد حجتي کرماني نشست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سی و ششمین سالروز رحلت مرحوم آیت الله طالقانی(ره) با حضور سید مهدی طالقانی فرزند آن مرحوم، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، حجت الاسلام محمد جواد حجتی کرمانی و اقشار مختلف مردم بعد از ظهر امروز سه شنبه در کتابخانه آیت الله طالقانی برگزار شد.

 

مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی ضمن تشکر از حضور میهمانان در این جلسه با اشاره با خاطره‌ای از مرحوم آیت الله طالقانی(ره)، گفت: همسایه قدیم ما خانمی بهائی بود که البته وی مبلغ این فرقه نیز به شمار می رفت، در دبیرستان افرادی بودند که خواستار صحبت با این شخص بودند و روزی برای مباحثه و صحبت به مقابل خانه این خانم آمدند و چون نتوانستند داخل شوند قصد ورود از دیوار را داشتند، بنده با کار آنها مخالفت کردم و مرحوم آیت الله طالقانی از اقدام من حمایت کرده و خوشحال شدند.

 

موسی حقانی رییس موسسه تاریخ مطالعات ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب آیت الله طالقانی(ره) را فردی مجاهد خطاب کردند، گفت: مجاهدت آیت الله طالقانی به معنای ایستادگی در برابر دستگاه مستبد آن زمان است، یکی از دلایل پایداری مرحوم آیت الله طالقانی اعتقاد وی به حقانیت اسلام است.

 

گفتنی است، در این مراسم موزه آیت الله طالقانی در کتابخانه ایشان و با حضور مردم افتتاح شد./811/203/ب1

ارسال نظرات