۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۸۶۴۵۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ رونمایی از نخستین سامانه آموزش مجازی قرآن در تبریز، دوره دانش افزایی ادبیات فارسی برای دانشگاهیان جمهوری آذربایجان و نشست شورای فرهنگ عمومی ورزقان از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پانزدهمین مجمع عالی بانوان و مدیران قرآنی جامعه القرآن الکریم و اهل بیت(ع) کشور صبح امروز با مشارکت فرهنگسرای بزرگ الغدیر، شهرداری تبریز و جامعه القرآن استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

 


پروانه کمالی، مدیرکل آموزش خواهران وخردسالان جامعه القرآن کشور در این همایش با اشاره به رونمایی از نخستین مرکز آموزش مجازی و غیرحضوری قرآن کریم خواهران و خردسالان در تبریز اظهار داشت: با توجه به افزایش استفاده مردم از شبکه‌های مجازی و اجتماعی، جامعه القرآن تصمیم گرفت از این ظرفیت برای ترویج مفاهیم قرآنی استفاده کند.

 


وی با بیان این‌که مرکز آموزش مجازی قرآن بانوان و خردسالان با استفاده از نرم افزارهای واتس آپ، تلگرام و وایبر اقدام به آموزش مفاهیم قرآنی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مجمع کشوری در تبریز با رویکرد بررسی برنامه‌های پیش رو، هماهنگی و یکسان سازی امور آموزشی و اجرایی فعالیت‌های قرآنی است.

 


کمالی ادامه داد: مجمع عالی مدیران و بانوان قرآنی، یادبود معلم اخلاق و قرآن علامه طباطبایی تا 19 شهریور در تبریز برگزار می‌شود، که شرکت کنندگان در بالاترین سطح مدیریتی و اجرایی مراکز قرآنی سراسر کشور هستند ئ برای ایجاد هم افزایی، تثبیت و انتقال تجربیات، گردهم آمده‌اند.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم مراسم ضمن رونمایی و افتتاح نمادین نخستین مرکز آموزش های غیر حضوری قرآن کریم خواهران و خردسالان تبریز، نمایشگاه توانمندی جامعه القرآن که متشکل از تصاویری از فعالیت شعب سراسرکشور بود، افتتاح شد.

 


بخش خبری سیما نباید با شهرستان ها سلیقه ای برخورد کند


حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود امروز در دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جوامع با رسانه شکل می گیرد، گفت: کنترل افکار عمومی جامعه از طریق رسانه بوده و این ابزار می تواند در زمینه ارتقای فرهنگ مردم نقش بسزایی ایفا کند.

 


وی با تأکید بر این‌که صدا و سیما به ویژه بخش خبری نباید با شهرستان ها سلیقه ای برخورد و رفتار کند، خواستار افزایش وقت پخش اخبار شهرستان ها شد و اظهار داشت: برای اخبار شهرستان ها زمان کمی در نظر گرفته می شود که این وقت باید افزایش یابد.

 


حجت الاسلام رحیمی در پایان خواستار شناسایی و شناساندن فرهنگ مردم و جاذبه های گرشگری مناطق مختلف استان از طریق صدا و سیما شد.

 


دوره دانش افزایی ادبیات فارسی برای دانشگاهیان جمهوری آذربایجان


سید ابراهیم ابراهیمی، رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان امروز در اختتامیه این دوره آموزشی در دانشگاه تبریز گفت: تبریز جایگاه خاصی در ادبیات و فرهنگ کشور دارد و وجود موزه ها، بازارها، زیارتگاه ها و کتابخانه ها از دیگر افتخارات این شهر است.

 


وی افزود: دانشگاه تبریز تنها یک مرکز علمی نیست، بلکه در کنار فعالیت های گسترده علمی و پژوهشی مانند شهرک وسیعی است که تمام امکانات مورد نیاز یک شهر را از قبیل فرهنگسراها، مساجد، پارک، باغ، سینما، رستوران ها، خوابگاه ها، بازارچه و خدمات متعدد رفاهی داراست، لذا حضور در این مجموعه بزرگ را باید مغتنم شمرد.

 


وی به جایگاه فرهنگی و تاریخی ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: ایران و آذربایجان دارای فرهنگ و تاریخ مشترک و غنی هستند که بنا به دلایل مختلف، این مشترکات به دست فراموشی سپرده می شود و این وظیفه دانشگاهیان است که با حضور در چنین نشست هایی و تبادل اطلاعات و زیاد کردن ارتباطات، در غنای آن بکوشند.

 


جامعه نیازمند فرهنگ و معارف اسلامی است


علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان، اظهار داشت: ترکیب جمعیتی جوان از ویژگی های جامعه ایران محسوب می شود و با توجه به اینکه قشر جوان برای برقراری ارتباط با گذشته هم به هویت و هم به امید نیازمند است، بنابراین برنامه ریزی برای این قشر از جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 


وی تأسیس آموزشگاه های مختلف هنری در شهرستان های استان را از اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد برای توسعه زیرساخت های فرهنگ و هنر عنوان کرد و خواستار برنامه ریزی اصولی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان شد.

 


وی با اشاره به این‌که جامعه امروز نیازمند فرهنگ، معرفت و هنر اسلامی است، افزود: مؤلفه های فرهنگی در درازمدت تاثیر می گذارند و این تاثیر ماندگار است و به همین دلیل باید برنامه ریزی برای آن با دقت نظر بیشتری انجام گیرد./935/203/ب1

ارسال نظرات