۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۸۶۴۶۵
رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء:

ترویج اخلاق اسلامی نیازمند ورود هنرمندانه حوزویان است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: در گذشته دین داری و اخلاق مداری به مراتب راحت تر بود اما امروز کار دشوار است و طلاب و حوزویان باید در این حوزه هنرمندانه وارد شوند.
مرتضي جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، امشب در جمع طلاب و روحانیان شهرستان آمل با بیان این که به دنبال مداد علما هستیم که می توانیم خون های شهدا را عزیز بداریم، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت باید از حوزه‌های علمیه تولید شود که بتواند همه نظام اسلامی را به درستی بسازد.


وی با اشاره به این که تفقه در دین امری ضروری و مهم است، بیان داشت: نیاز است تا حوزه‌های علمیه در این امر مهم به بهترین نحو ممکن گام های ارزشمندی صورت دهند.


حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که حوزه‌های علمیه در حال نهال فروشی هستند که این عمل خیانت به این مراکز علمی است، تصریح کرد: امور حداقلی از دین تعریف کردیم و حوزه های علمیه را در همین سطح قرار دادیم که باید تفقه دین را به درستی محقق کنیم.


مسؤول مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل خاطرنشان کرد: تا انسانی به مرحله تفقه نرسد نمی تواند حرفی بزند و باید خود را به صاحب ملکه اجتهاد برسانیم.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) نگاه فقیهانه ندارند و خود، اهل دین هستند، گفت: امروزه در مسیر علم قرار داریم و آنچه نصیب ما می شود فقه است که از علم دین برخوردار هستیم و نیاز است تا فهم ما فقیهانه شود.


وی با اشاره به این که طلبه مطلوب کسی است که مجتهد در فقه و اصول شود، بیان داشت: رسائل و مکاتب مقصد و رسیدن به ملکه اجتهاد و فقاهت مقصود است که باید خود را در این مسیر نورانی قرار دهیم.


حجت الاسلام جوادی آملی تصریح کرد: آموزش مقدمه اخلاق و اخلاق مقدم بر آموزش است که ضرورت دارد در راستای ترویج اخلاق اسلامی گام های ارزنده و والایی صورت گیرد.


مسؤول مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل افزود: در گذشته دین داری و اخلاق مداری به مراتب راحت تر بود اما امروز کار دشوار است که طلاب و حوزویان باید در این حوزه هنرمندانه وارد شوند.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به سخنان آیت الله جوادی آملی اظهارداشت: این عالم گرانقدر می فرمایند تا علم را در گستره جهانی تعریف نکنیم نمی توانیم نقش خود را پیدا کنیم و نیاز است دین مبین اسلام را به وسعت جهانی و امتداد کل هستی پهن کنیم.


وی ادامه داد: ضرورت دارد حوزه های علمیه تقویت شوند تا افرادی ورزیده پرورش پیدا کنند چرا که فرهنگ از این مراکز تولید می شود و می تواند اثرگذاری ارزنده و والایی داشته باشد.


حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که هدف گذاری ما برای مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل راه اندازی مرکزی با وجود پنج هزار طلبه و دانش پروژه است، گفت: پرچم عظیم دینی در محضر آیت الله جوادی آملی وجود دارد که باید از ظرفیت های موجود به بهترین نحو ممکن بهره گیری کنیم./1314/203/ب3

ارسال نظرات