۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۵
کد خبر: ۲۸۶۴۷۸
حجت الاسلام علم الهدی:

بیشتر امامزاده‌های ایران در مبارزه با ظلم به شهادت رسیدند

خبرگزاری رسا ـ یکی از دلایل بسیار مهم تعداد فراوان امامزاده‌ها در ایران، ارادت شیعیان ایران نسبت به ائمه(ع) و سادات علوی بوده که باعث می‌شد آن بزرگواران با علاقه و خاطری آسوده وارد کشور شوند و در برابر ظالمان به شهادت برسند.
علم الهدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید باقر علم الهدی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگویی با موضوع تکریم امامزاده‌ها گفت: ایرانیان به دلیل داشتن فرهنگ غنی مهمان نوازی از وجود امامزاده‌ها استقبال کردند؛ یکی از نمونه‌های این اظهار ارادت در استقبال مردم ایران از امام رضا‌(ع) نمایان شد که زمینه ورود تعداد دیگری از امامزاده‌ها به ایران را فراهم کرد.
 
حجت‌الاسلام علم الهدی گفت: میهمان‌نوازی ایرانیان، در کنار ارادتی که نسبت به پیامبر گرامی اسلام‌(ص)‌، اهل بیت‌(علیهم‌السلام) و فرزندانشان در دل داشتند باعث شد از شعارهای عدالت‌خواهانه و مبارزه با ظلم دشمنان قرآن و اهل بیت پیروی کنند. این طور بود که زمینه برای ورود آنها به کشور فراهم می‌شد.
 
وی افزود: زمانی که امام رضا‌(ع) به ایران مهاجرت کرد، تعداد زیادی از امامزاده‌ها همراه او به ایران آمدند. بعد از آن سفر حضرت معصومه‌(س) اتفاق افتاد که در کاروان آن حضرت هم امامزاده‌ها و از جمله خواهران و برادران آن حضرت حضور داشتند. بعد از آن دوران هم تعداد زیادی از نوادگان امام کاظم‌(ع) وارد کشور شدند. به همین دلیل تعدد نسل آن حضرت در کشور ما بسیار است.
 
تکریم امام زاده ها
حجت الاسلام والمسلمین سید باقر علم الهدی در ادامه سخنان خود درباره زیارت گفت: نگاه ما به زیارت یک حضور تصمیم ساز است. پیوند قلبی تاثیرات ژرف در انسان به وجود می آورد و زیارت بزرگان یک حضور راه گشا و انسان ساز است.
 
وی در پاسخ به برخی شبهات گروه وهابی درباره زیارت افزود: زیارت یک سنت نبوی است؛ چرا که پیامبر اکرم قبر عموی خود حضرت حمزه را در در احد زیارت می کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر علم الهدی تصریح کرد: پیامبر می گفت من از خدا اجازه دارم که قبر مادر خود را زیارت کنم.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر علم الهدی در ادامه سخنان خود در درباره اهمیت زیارت هم گفت: زیارت حضور آگاهانه و قلبی است. در کنار بزرگی وقتی حاضر می شویم، این ارتباط قلبی و تاثیر گذار است.
 
وی گفت: در فرهنگ اسلامی شهدا زنده هستند و ما این را قبول داریم؛ در همین حال اکثر امامزاده‌های مدفون در ایران هم در مبارزه با ظلم جور حاکمان ظالم به شهادت رسیده اند.
 
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند دستور داده که با ما پاکان ارتباط برقرار کنیم. امامزاده‌هایی که های در ایران تکریم شده‌اند از بهترین زمانه خود هستند./1325/د102/ی

 

ارسال نظرات