۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۸۶۵۰۳
آیت الله شبستری تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

خبرگزرای رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: امروز فضای مجازی بیشترین مخاطبان را دارد و نباید مورد غفلت قرار گیرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در دیدار اعضای برگزار کننده کنگره سرداران و 477 شهید شهرستان شبستر، اظهار داشت: قطره خون شهید که بر روی زمین می افتد محبوب خداوند متعال است.

 

وی عامل سعادت جامعه را معنویت و ترس از محکمه عدالت الهی و شهادت و شجاعت اعضای جامعه دانست و ابراز داشت: خوف و خشیت الهی عامل برچیده شدن جنایت و جرم در میان جامعه است، جرم های اجتماعی به جهت دوری از معنویت و ضعف تقوا است.

 

عضو خبرگان رهبری وجود ایمان و تقوا را در میان آحاد جامعه را عامل کاهش جرم در جامعه خواند و تصریح کرد: تحقق تمدن اسلامی در جامعه عامل کاهش جرم و جنایت در جامعه است، لازم است روحانیت و  دستگاه های مربوط دراین زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنصر دوم سعادت جامعه را شهادت و ایثارگری عنوان کرد و افزود: اگر فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه‌ای ظهور و بروز داشته باشد عامل ثبات و قدرت کشور در برابر دشمنان است.

 

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان دفاع مقدس، اذعان داشت: اگر وجود این عزیزان رزمنده و شهیدان جنگ تحمیلی نبودند انقلاب و کشور در معرض خطر قرار می گرفت، دشمن قصد تجزیه کشور را داشت که با وجود شهیدان دفاع مقدس این توطئه خنثی شد.

 

امام جمعه تبریز قدرت و اقتدار بین المللی ایران اسلامی را در اثر رشادت ها و مقاومت شهیدان و رزمندگان جنگ تحمیلی دانست و تأکید کرد: تقویت و ترویج فرهنگ شهادت عامل تقویت و قدرت نظام اسلامی در جهان خواهد شد.

 

وی برگزاری کنگره های عظیم گرامیداشت شهدا را عامل اقتدار و نمایش انسجام ملت خواند و خاطرنشان کرد: لازم است مراسم بزرگداشت شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی همیشه با عظمیت برگزار شود.

 

آیت الله شبستری مردم شهرستان شبستر را مردمی مؤمن و در صحنه عنوان کرد و افزود: برگزاری کنگره شهدا در این شهرستان نشان از سطح بالای فهم سیاسی این مردم و علم و معنویت وافر مردم این دیار است.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب برای ازمیان بردن نظام اسلامی، تصریح کرد: کنگره های بزرگداشت شهدا حرکتی در برابر تهاجم خصمانه فرهنگی غرب می باشد، همچنین ترویج و نشر وصیت نامه شهدا که در اوج عرفان و معنویت هستند، آموزنده و مؤثر است.

 

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ شهادت، خاطرنشان کرد: امروزه فضای مجازی بیشترین مخاطبان را دارد، بنابراین این فضا نیز در نشر وصت نامه شهدا و فرهنگ سازی باید مورد غفلت قرار نگیرد./854/202/ب1

ارسال نظرات