۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۸۶۵۵۷
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از معارف قرآنی تعالی بخش کانون خانواده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: بهره‌گیری از معارف قرآنی تعالی‌بخش کانون خانواده است که باید از تعالیم و معارف ارزشمند این کتاب نورانی استفاده شایسته‌ای داشته باشیم که برکات و ثمرات گرانقدری دارد.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که در قرآن کریم به امر ارتباط و روابط اجتماعی خانه و خانواده توجه شده است، گفت: یکی از مشکلات جامعه عدم آگاهی در راستای تمکین خانواده در روابط اجتماعی جامع و کامل است.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: بهره گیری از معارف قرآنی تعالی‌بخش کانون خانواده است که باید از تعالیم و معارف ارزشمند این کتاب نورانی استفاده شایسته ای داشته باشیم که برکات و ثمرات گرانقدری دارد.


وی با بیان این‌که پدر و مادر نقش ارزشمندی برای سعادت و رستگاری فرزندان دارند، گفت: نیاز است زمینه‌های شکوفایی استعدادهای اعضای خانواده فراهم شود تا بتوانیم در مسیر تعالی و تکامل قدم برداریم.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بهره‌گیری از معارف قرآنی عاملی برای تربیت صحیح فرزندان است، تصریح کرد: تربیت درست فرزندان باید به عنوان دغدغه اساسی و مهم خانواده ها باشد و از ظرفیت های موجود در این مسیر ارزنده بهره گیری کنند.


حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت بشری است که اگر خانواده ای دوست دارد فرزندان او به عنوان انسانی کامل، بالغ و فردی اثرگذار در جامعه قرار گیرند ضرورت دارد از تعالیم والای دینی و مفاهیم قرآن کریم استفاده کنند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نیاز است خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند که دشمنان نقشه های فراوانی برای آنان دارند، گفت: دشمنان از طریق تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف و خواسته های خود هستند که باید مراقبت و هوشیاری شایسته ای صورت گیرد.


وی با اشاره به این که تربیت صحیح فرزندان نقش ارزنده ای برای انجام اعمال صالح و نیکو از سوی فرزندان دارد، افزود: تحقق فرهنگ عفاف و حجاب از جمله امور اساسی و مهمی است که خانواده ها می توانند این فرهنگ ارزشمند را در میان اعضای خود نهادینه کنند.


امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: تربیت صحیح فرزندان جامعه را در مسیر عزت و سربلندی قرار می دهد که نسل جوان به عنوان آینده سازان نظام اسلامی هستند و باید از این سرمایه های مهم و ارزشمند به درستی استفاده شود.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که نیاز است در مجالس جشن و شادمانی از مکتب قرآنی بهره گیری شود، گفت: بعضی از مراسم های عروسی نگران کننده است که خانواده ها باید درد دین داشته و در عمل به دنبال تحقق تعالیم ارزشمند دین مبین اسلام باشند.


استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: داشتن غیرت دینی امری ضروری است که باید در مسیر بهره گیری از مکتب قرآن کریم قرار گیریم تا بتوانیم خود را به سعادت و رستگاری برسانیم.


وی با بیان این که تحقق سبک زندگی اسلامی تعالی بخش کانون خانواده است، گفت: بهره گیری از سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری است که ضرورت دارد در مسیر تحقق آن گام های شایسته ای برداشته شود.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که سبک زندگی اسلامی زندگی انسان را در مسیر تقرب الی الله قرار می دهد، افزود: انسان می تواند با استعانت از سبک زندگی دینی خود را در مسیر کمال و رستگاری حقیقی قرار دهد./1314/202/ب2

ارسال نظرات