۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۸۶۵۶۲
آیت الله طاهری شیرازی:

بالاترین علم در نزد خداوند علم دین است/ پیامبر اکرم نخستین مؤسس حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه حجت بن الحسن با بیان این‌که بالاترین علم در نزد خداوند علم دین است، گفت: علوم مختلف لازمه زندگی است و باید افراد به زوایای مختلف علم بپردازند، اما آن چیزی که در مسیر دین بسیار اهمیت دارد، کسب علوم دینی است.
آيت الله طاهري شيرازي مدرسه علميه حجت بن الحسن(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید نور‌الدین طاهری شیرازی، تولیت مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران، صبح چهار‌شنبه 18 شهریور در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) در این مرکز حوزوی، گفت: علوم مختلف لازمه زندگی است و باید افراد به زوایای مختلف علم بپردازند، اما آن چیزی که در مسیر دین بسیار اهمیت دارد، کسب علوم دینی است.

وی افزود: یکی از علومی که در حوزه‌های فکری بسیار باید مورد توجه قرار گیرد همین علوم دینی است، زیرا با علوم حوزوی می‌توان معارف والای اسلامی را در جامعه بسط و گسترش داد.

تولیت مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) با اشاره به روایاتی از شخص پیامبر(ص)، خاطرنشان کرد: اراده خداوند در زندگی یک فرد منجر به این می‌شود که وی در راه کسب معارف الهی قدم بردارد، از همین رو باید طلاب جوان به خود ببالند که پا در جاده سعادت گذاشته‌اند.

آیت الله طاهری شیرازی یکی از بزرگ‌ترین محاسن کسب علوم دینی را رسیدن به معرفت دانست و تصریح کرد: زمانی که فرد با علوم دینی به‌طور کامل آشنا شد حتی نسبت به روز قیامت و اتفاقات عظیم آن نیز اشراف پیدا می‌کند.

وی کسب علوم دینی را مقدمه‌ای بر سعادتمند شدن دانست و ادامه داد: زمین و زمان برای فردی که در راه کسب علوم دینی تلاش می‌کند دعا می‌کنند و هر لحظه برای سعادت این فرد نیز از خدا استغفار می‌طلبند.

تولیت مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) سکوت مؤمن را نیز نوعی عبادت دانست و بیان داشت: علاوه بر این‌که فرد جویای علوم دینی در امور روز‌مره خود از سوی خداوند مورد توجه قرار می‌گیرد، حتی هنگام سکوت و تفکر نیز برای این فرد ثواب منظور می‌شود.

آیت الله طاهری شیرازی با بیان مطلبی درباره شافعان روز قیامت، ابراز داشت: در روز قیامت علاوه بر انبیای الهی و شهدای راه اسلام، علمای دین هم می‌توانند برای افراد عادی از خداوند طلب مغرفت و آمرزش کنند.

تولیت مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) درباره ناکامی شیطان در برابر عالم دینی، گفت: شیطان شاید بتواند یک عابد را گمراه کند، اما هرگز نمی‌تواند کسی که با تمام وجود پا در مسیر کسب علوم الهی گذاشته را از راه منحرف کند.

وی در پایان با اشاره به 70 سال تلاش خود در مسیر کسب علوم الهی، تأکید کرد: در این دوران طولانی تنها موردی که من به آن دست یافته‌ام این است که همیشه باید در زندگی در مسیر کسب علم قرار داشت./856/202/ب2

ارسال نظرات