۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۸۶۶۵۸
امام جمعه خوی تشریح کرد؛

راهکارهایی برای جذب مخاطب

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به مهارت های جذب مخاطب گفت: شخصیت و ویژگی های پیام رسان و هدایت گر همچون برخورداری از شجاعت حق گویی، ایمان به محتوای پیام، بصیرت، زمان و مکان شناسی و مدارا با مردم از عوامل جذب مخاطب است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در جمع مربیان طرح صالحین سپاه پاسداران شهرستان خوی به مهارت‌های جذب مخاطب پرداخت و اظهار داشت: در زمینه جذب مخاطب موضوعات متعددی وجود دارد و عوامل مختلف نقش دارند که بعضی از آنها مربوط به خود پیام و برخی دیگر در ارتباط با ویژگی های پیام رسان است.

 

وی گفت: جایگاه هدایت گران و راهنمایان از دیدگاه اسلام در حدی است که رسول خدا(ص) خطاب به امام علی(ع) فرمود که اگر خداوند کسی را به دست تو هدایت کند برایت بهتر است از آنچه آفتاب بر آن طلوع و غروب می کند.

 

امام جمعه خوی ادامه داد: بخشی از عوامل جذب مخاطب مربوط به پیام و محتوای آن است که باید مورد توجه پیام رسانان قرار بگیرد.

 

وی با استناد به آیات و روایات حق بودن، منطقی و عقلایی بودن، روشن و گویا بودن، تناسب با نیاز مخاطب و کار بردی بودن، استفاده از ادبیات روز، خطابی بودن، ارائه راه حل عملی بر مشکلات، مطابق با نیاز و احساسات بودن و هدایت گر بودن را از جمله این ویژگی ها برشمرد.

 

حجت الاسلام شکوری اظهار کرد: بخش دیگر عوامل جذب مخاطب مربوط به شخصیت و ویژگی های پیام رسان و هدایت گر است که ایمان داشتن به محتوای پیام، اخلاص، داشتن بصیرت و شناخت، توکل به خداوند، امانت داری در پیام رسانی، داشتن شرح صدر، تواضع و فروتنی، رفاقت و مدارا با مردم، داشتن شجاعت حق گویی، مردم داری، تخلق بر حسن خلق، ساده زیستی، وفای به عهد، زمان و مکان شناسی، دارا بودن بر روحیه انتقاد پذیری، آراسته و مرتب بودن و در نهایت سازش ناپذیری در اصول از جمله آنهاست.

 

وی در پایان از تلاش های شبانه روزی سپاه پاسداران، بسیج و مربیان طرح صالحین تقدیر و تشکر کرد که هزاران نفر از اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش فعالیت های فرهنگی و علمی خود قرار می دهند./936/203/ب3

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
با سلام و احترام بر امام جعه ی عزیز و بزرگوار خوی زید عزّه و اطال الله تعالی حیاته الکریمة ، عرض میکنم چقدر دلنشین ، زیبا و متین رهنمود داده اند . البته مردم شریف و متدین دارالمؤمنین خوی حفظهم الله تعالی خوشبختانه خوش خلق و دارای همین صفات پسندیده هستند . آفرین بر تو امام خوش بیان __ را ه تحبیب القلوب کردی عیان __ متأسفانه ما در فضای مجازی شاهد یم که گاه برخی از عزیزان ما در حالی که نیت خیر دارند و میخواهند از دیانت و نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتیبانی کنند ، با مسخره کردن و توهین به دیگران مطالبی را مینویسند و توجه ندارند که با این عمل ناپسند نا آگاهان را از اسلام بیزار خواهند کرد . مسلمان باید کند خود ادب __زند حرف حق را بدون غضب __بگوید سخن پر بها از ذهب __
جوانمرد باشد بمثل وهب __و الَا تظاهر بدین کرده است __نشان داده بر نفس خود برده است __ زمخت و خشن مثل یک نرده است __کم ارزشتر از یک گرم ارده است . با تشکر از آن امام عزیز و عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
0
0