۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۸۶۷۴۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تربیت دینی رویکرد اصلی دستگاه تعلیم و تربیت باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، گفت: تربیت دینی دانش آموزان باید با قدرت تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران صبح امروز در آیین افتتاح مدرسه هشت کلاسه برکت شهید مفتح نکا اظهار داشت: بی سوادی تحت تأثیر تهاجم فرهنگی دشمن است که باید با افزایش سواد در جامعه، مانع از نفوذ دشمن بر جوانان و نوجوانان شویم.

 

وی مدرسه‌سازی به‌عنوان یکی از سرمایه‌های عظیم اجتماعی، فرهنگی و علمی یاد کرد که موجب تعالی بخشیدن به معرفت، دانش و افزایش دانایی می‌شود و افزود: باید با ساخت این مدرسه و رشد فرهنگی دانش آموزان، کارفرهنگی با تدابیر بیشتری انجام شود و مخاطرات گذشته با حسن استفاده در آینده، موجب رشد همه جانبه منطقه شود.

 

امام جمعه نکا با اعلام این که این محله به برکت مسجد، مدرسه و کارهای فرهنگی مختلفی که انجام شده باید بهتر از سایر نقاط شهر و الگو برای همگان شود، خواهان حسن استفاده از امکانات ایجادشده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمن شد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: دشمن برای ورود به جامعه ما از طریق ماهواره به راحتی وارد منازل شده است و ارزش های ما را هدف قرار داده است و سرمایه گذاری وسیع دشمنان برای تهاجم به فرهنگ اصیل ما و ارزش های دینی است که باید با تقویت فرهنگ دینی در مدارس، مانع از این تهاجم شویم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که احادیث، روایات و آیات متعددی در مورد اهمیت علم و دانش در دین ما وجود دارد، افزود: امامان معصوم(ع) هر وقت فرصتی برای گسترش علم پیدا می کردند، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و به بسط و توسعه علم در بین مردم اهمیت ویژه ای قائل بودند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با قدرت تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد. 
 
حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.

 

امام جمعه نکا با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال تقویت معرفت دینی جوانان باشد، افزود: تقویت معرفت دینی دانش آموزان و نسل جوان جامعه امری ضروری است که می تواند نقشی اررشمند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که آموزش و پرورش نظام اسلامی باید الگوی مناسبی برای دنیا باشد، ادامه داد: برای ارائه الگوی مناسب از سبک زندگی باید آموزش و پرورش ایده‌آل داشته باشد.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

 

مدیر حوزه علمیه نکا در ادامه سخنان خود با بیان این که علم و دانش از مقام ارزنده و والایی برخوردار هستند، گفت: علم محوری باید به عنوان امری اساسی و شایسته مورد توجه همگان باشد.

 

مدیر آموزش و پرورش نکا نیز در این مراسم با اشاره به کسب مقام های مختلف دانش آموزان در سطح استان یادآور شد: وجود 33 دانش آموز المپیادی استان از شهرستان نکا، دارا بودن 46 رتبه زیر هزار در کنکور و بیشترین جذب دانشگاه فرهنگیان از دانش آموزان نکا، بیانگر اهتمام دانش آموزان ما به تحصیل و فراگیری علم است.

 

اصغر کارگر افزود: آموزش و پرورش سعی دارد تا با توانمندسازی دانش آموزان و ساخت مدارس استاندارد و فراهم کردن تجهیزات لازم برای آموزش، سفیرانی مطمئن برای نظام، تربیت کند.

 

وی ادامه داد: عدالت آموزشی امروزه در سرلوحه کار آموزش و پرورش قرار دارد و ساخت مدرسه برکت در محله محروم عباس آباد نیز با همین نگاه بوده است که با تحصیلات و افزایش سواد، می توانیم بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را کم کنیم./1317/202/ب3

ارسال نظرات