۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۸۶۷۵۳
مدیر کل دادگستری استان آذربایجان شرقی:

توسعه فرهنگ قرآن در تشکیلات قضایی لازم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مظفری قرآن را رحمت برای مؤمنین خواند و با تأکید بر فرهنگ سازی صحیح و استفاده از ظرفیت ها قرآنی، گفت: بسط و توسعه فرهنگ قرآن به ویژه در تشکیلات قضائی لازم است،
افتتاحيه مسابقات قرآني دستگاه قضاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مظفری، مدیر کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، صبح امروز در آیین افتتاحیه مسابقات قرآنی دستگاه های قضائی، با اشاره به تأثیرات قرآن کریم در زندگی بشریت، اظهار داشت: قرآن کریم به این ثأثیرات  و ویژگی ها خود متذکر می شود و آن ها را بیان می دارد.

 

وی زدودن ظلمات، انحرافات، کج روی و رذایل اخلاقی را از ثأثیرات قرآن کریم دانست و افزود: قرآن خود را با عنوان شفاء معرفی می کند، شفاء درد های مزمن بشریت است که از بدو خلق مبتلا به این گونه مسائل بوده است.

 

مدیر دستگاه قضائی استان، ادامه داد: قرآن کریم با زمینه های انحرافات مبارزه می کند و قلب های انسان را آماده پذیرش رحمت الهی و برکات معنوی می کند، قرآن با ویژگی شفاء خود قلب های انسان های مستعد را جلاء می بخشد و زمینه ارتقاء معنوی را هموار می کند.

 

وی ابراز داشت: با از میان رفتن رذایل و ظلماتی درونی و قلبی زمینه رشد و توسعه فضائل انسانی و رحمت برای مؤمنین فراهم می شود و ارزش های انسانی در جایگاه و قلب پاک مؤمن زمینه رشد و ترقی را پیدا کرده و در آن تجلی می کند.

 

حجت الاسلام مظفری قرآن را رحمت برای مؤمنین خواند و اذعان داشت: قرآن کریم برکات و رحمت خود را برای قلب های آماده و مؤمن به خداوند ارائه می کند و قلب های آن ها را به فضائل الهی متبرک می نماید.

 

وی میزان بهره گیری از دریای بی کران الهی را برای هر کس به میزان قدر استعداد آن دانست و افزود: هرکس به میزان قدر و استعداد خود می تواند از دریای بی کران الهی استفاده کند و از ابعاد مختلف آن آگاه و شناخت پیدا کند.

 

مدیر دستگاه قضای استان با تأکید بر فرهنگ سازی صحیح و استفاده از ظرفیت ها قرآنی، خاطرنشان کرد: بسط و توسعه فرهنگ قرآن به ویژه در تشکیلات قضائی لازم است، این مهم با توجه به مسؤولیت های سنگین دستگاه قضا ضروری است تا با ارتباط مدام با قرآن متذکر فضائل اخلاقی شویم./854/202/ب3

ارسال نظرات