۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۸۶۷۶۱
قائم مقام وزیر کشور:

حکومت حضرت علی الگوی حکمرانان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر کشور در اجلاس بین المللی غدیرخم گفت: دوره حکومتی امیرمومنان حضرت علی(ع) باید به عنوان منابع و مبانی مورد توجه حکمرانان و حکومت قرار گیرد.
يا اميرالمومنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیری قائم مقام وزیر کشور در شانزدهمین اجلاس سالانه مسؤولان و دبیران اجرایی بنیاد بین الملل غدیر در آستانه آغاز دهه امامت و ولایت که پیش از ظهر امروز پنج شنبه 19 شهریورماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اهمیت و ضرورت ولی و سرپرست برای جامعه اسلامی، گفت: در نگاه فلاسفه اسلامی بحث اهمیت خانواده و ضرورت سرپرست و قانون وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه اقتضای عقل بشری این است که جامعه بدون سرپرست و رهبر نماند، گفت: در صورت نبود رهبر و سرپرست جامعه با بی نظمی، گرفتاری و سرگردانی رو به رو می شود.

 

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به ویژگی های سرپرست در نگاه فلاسفه یونان و تفاوت آن با کشور روم اظهار داشت: وجود سرپرست و رهبر به فلسفه و بینش دانشمندان مکاتب مختلف بستگی دارد اما وجه مشترک بین تمام علمای فلسفه اعم از غرب و شرق ضرورت وجود رهبر، سرپرست و قانون است.

 

امیری با بیان اینکه فلسفه سیاسی بخشی از فلسفه اسلامی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بین علمای تشیع بحث های حکومتی به دلیل اینکه فرصت حکومتی را نداشتیم آنگونه که می بایست باشد، وجود ندارد اما در رابطه با فقه و فلسفه اسلامی کارهای مهمی صورت گرفته است و در فقه حقوق خصوصی کارهای بزرگی انجام شده و فقه ما از نظر حقوق خصوصی بسیار قوی است.

 

وی با اشاره به برکت های انقلاب اسلامی و دیدگاه های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، مطرح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حوزه حقوق سیاسی در حوزه و دانشگاه بحث های خوبی صورت گرفته است و آثار غنی از اندیشمندان و علمای اسلامی وجود دارد.

 

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در صدسال اخیر سید جمال الدین اسد آبادی در حوزه سیاست، بحث هایی را دارد، اظهار داشت: این مطالب قابل توجه است و ضرورت دارد که در دوره های دکترا نیز رشته حقوق علوم عمومی و سیاسی به امر پژوهش و تحقیق پرداخته شود.

 

امیری با اشاره به فلسفه غدیر با حکومت و حکومت داری، بیان کرد: امیرمومنان حضرت علی (ع) منشأ غدیر بودند اما مهجور واقع شدند، باید به امر پژوهش و تحقیق بپردازیم و با موضوع شایسته سالاری دامنه کرامات و کمال انسانی برای رسیدن جامعه به کمال هموار می شود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در فلسفه اسلامی، اهمیت زندگی اجتماعی وجود قانون و مجری قانون است و در فلسفه اسلامی به آن پرداخته شده است، همچنین دوره حکومتی امیرمومنان حضرت علی(ع) بایدبه عنوان منابع و مبانی مورد توجه قرار گیرد.

 

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در اسلام بین دین عقلانیت و ضرورت وجود دارد، بیان کرد: به ضرورت وجود حاکم اسلامی هیچ شکی نیست و پیامبر(ص) باید یک سرپرست را مطرح می کرد و تردیدی در ادامه ولایت بعد از نبوت وجود ندارد و آنچه مسلم است حقانیت واقعه غدیر خم است.

 

امیری با اشاره به موضع ولایت و برداشت از ولی گفت: در واقعه غدیرخم برخی معتقد هستند که پیامبر (ص) حضرت علی (ع) را به عنوان دوست نامید اما چطور ممکن است پیامبر (ص) در آخرین حج خود و فراخونی جمعیت فراونی بخواهد بگوید که حضرت علی (ع) تنها دوست ایشان بوده در حالی که علاقه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) امری مشهود بوده است.

 

وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر خم برای حکومت و به ویژه وزارت کشور، گفت: وزیر کشور به استانداری های کشور برای ترویج فرهنگ غدیر خم و اهمیت آن دستوراتی را ابلاغ کرده است و این موضوع مهم و حساس مربوط به کشور و حکومت است.

 

قائم مقام وزیر کشور با تأکید بر اینکه دانشجویان دکترا در موضوع غدیر خم می بایست کارهای پژوهشی انجام دهند، در پایان صحبت های خود گفت: کمال تشکر را از آیت الله خزعلی که عمر خویش را برای ترویج اسلام و تشیع گذاشتند داریم و این تلاش برای بنیاد بزرگ بین المللی غدیرخم از ضرورت های جامعه اسلامی است./818/202/ب1

ارسال نظرات