۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۸۶۷۶۲
مدیر حوزه خبر داد؛

مشارکت بیش از هشت هزار نفر در المپیاد علمی طلاب

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری از ارتقای کیفی طلاب حوزه‌های علمیه ابراز خشنودی کرد و با بیان این که آمار شرکت کنندگان در المپیاد علمی طلاب کشور به بیش از هشت هزار نفر رسیده است، گفت: طلاب باید از نظر علمی و اخلاقی الگوی مناسبی برای جامعه اسلامی باشند.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم اختتامیه مسابقات علمی طلاب که امروز در مدرسه امیر المؤمنین علیه السلام قم برگزار شد با بیان اینکه طلاب باید قدر این فرصتی که نصیب آن‌ها شده است را بدانند، اظهار کرد: ما روایت‌های بسیاری از اهل بیت(ع) داریم که باید برای فرصت‌های زندگی مان برنامه ریزی کنیم و طلاب نیز از این امر مستثنی نیستند.

 
وی با بیان این که امام صادق (ع) می‌فرمایند اگر کسی دو روزش مثل هم باشد ضرر کرده است، اظهار کرد: طلاب باید برای هر روز خود برنامه ریزی داشته باشند و همیشه نسبت به پیشرفت و ارتقای علمی خود تلاش کنند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه نخبگان حوزه باید همیشه رو به جلو حرکت کنند تصریح کرد: امروز شما حدود پنج سال از عمر خود را در حوزه‌های علمیه سپری کرده‌اید و روز به روز باید برای پیشرفت گام بردارید.
 
وی با اشاره به اهمیت تهذیب نفس در طلاب افزود: طلاب ما باید از همان روز اول که وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند به تزکیه نفس و تهذیب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند؛ حوزه نیازمند طلابی است که از نظر علمی و اخلاقی برای دیگران الگو باشند.
 
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال طلاب از مسابقات علمی ویژه طلاب اظهار کرد: سال گذشته حدود دو هزار و پانصد نفر از طلاب در این مسابقات حضور داشتند که امسال به بیش از هشت هزار نفر افزایش یافته است که این امر نشان از توجه طلاب به ارتقای سطح علمی خود دارد./858/پ202/ج

 

ارسال نظرات