۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۸۶۷۹۴
معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل:

گسترش اخلاق اسلامی نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل گفت: گسترش اخلاق اسلامی نیازمند بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومان(ع) و مفاهیم ارزشمند قرآنی است.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در نشست مدیران و معاونان مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان آمل با بیان این که در جلسات تصمیماتی گرفته می شود که در راستای عملی کردن آن هستیم، گفت: زیرساخت ها و امکاناتی برای انجام طرح ها و برنامه ها نیاز است که باید فراهم شود.


وی تصریح کرد: معاونت تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برنامه های مهم و ارزنده ای در دستور کار قرار دارد و نیاز است تا با برنامه ریزی و تلاش مضاعفی در راستای ترویج فعالیت های اخلاقی و تهذیبی گام برداریم.


حجت الاسلام عیسی نژاد افزود: گسترش اخلاق اسلامی امری مهم و اساسی است که ثمرات و برکات گرانقدری دارد و باید با نگاه و بینشی صحیح در راستای ترویج آن حرکت کنیم و با تعامل و تعادل کارهای خود را توسعه دهیم.


معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که بهره گیری از سیره بزرگان زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: علما و بزرگان دینی بسیاری داریم که می توانیم سیره علمی و عملی آنان را چراغ راه خود قرار دهیم.


وی با بیان این که گسترش اخلاق اسلامی نیازمند بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومان(ع) و مفاهیم ارزشمند قرآنی است، افزود: ترویج اخلاق عملی امری مهم و اساسی است که باید در عمل اخلاقی نیکو و شایسته داشته باشیم.


حجت الاسلام عیسی نژاد با اشاره به این که پاکی نفس نقش مهمی برای تعالی و تکامل انسان دارد، تصریح کرد: ضرورت دارد مراقب اعمال و رفتار خود باشیم تا بتوانیم در مسیر تقرب الی الله گام برداریم.


معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: برای پیشبرد برنامه های خود نیازمند بهره گیری از ظر فیت ها و امکانات موجود هستیم که باید از آن به بهترین نحو ممکن و در راستای پیشبرد درست اهداف استفاده کنیم.


وی با بیان این که تحقق اخلاق اسلامی نیازمند عمل گرایی است و خود انسان می تواند اثرگذاری شایسته ای داشته باشد، گفت: ظاهرسازی ها و برگزاری همایش ها نمی تواند به تنهایی اخلاق اسلامی را ترویج دهد که باید عمل به تعالیم والای دینی را سرلوحه امور خود قرار دهیم.


حجت الاسلام عیسی نژاد بر ضرورت شناسایی آسیب های اجتماعی و تلاش برای رفع آن تاکید کرد و بیان داشت: شبکه های مجازی همه ما را تهدید می کند که باید زمینه های استفاده درست آن به نحوی شایسته تبیین شود.


معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که برگزاری کارگاه های آموزشی نقش خوبی در مسیر تحقق اهداف و برنامه ها دارد، گفت: امروز شاهد گسترش پدیده طلاق در جامعه هستیم که ضرورت است برای تحکیم بنیان خانواده تلاش های شایسته ای صورت گیرد.


وی تصریح کرد: معاونت تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برنامه های خوبی دارد که امیدواریم با اجرای درست و شایسته آن بتوانیم نقش ارزشمندی در راستای گسترش اخلاق و تهذیب نفس طلاب داشته باشیم./1314/202/ب1

ارسال نظرات