۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۸۶۷۹۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

سرمایه گذاری برای نونهالان قرآنی، آینده جامعه را تضمین می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: توجه و سرمایه گذاری بر روی نونهالان و نوجوانان در فعالیت های قرآنی، آینده جامعه را تضمین می‌کند.
حجت‌الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت ‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل صبح امروز در مراسم تجلیل از شکوفه های قرآنی این شهرستان با تبریک موفقیت شکوفه قرآنی آران و بیدگل در سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، گفت: توجه و سرمایه گذاری بر روی نونهالان و نوجوانان در فعالیت های قرآنی، آینده جامعه را تضمین می‌کند.

 

وی انس با قرآن کریم را مؤثرترین راه برای پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی دانست و افزود: برای آموزش قرآن کریم سن تعریف نشده است، چرا که برای آموزش قرآن از هر زمانی می‌توان اقدام کرد، اما بیشتر فعالیت‌های قرآنی کشور برای افراد با سنین بالای 10 سال طراحی و برنامه ریزی می‌شود.

 

حجت الاسلام مردان افزود: این نقیصه باید در طراحی برنامه های قرآنی اصلاح شود و سن آموزش در قرآن کریم، حداقل به سه سال کاهش یابد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: باید به قشر آینده ساز جامعه توجه بیشتری شود و تلاش کنیم نونهالان و نوجوانان قرآنی از جایگاه خاصی در جامعه برخوردار شوند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت های قرآنی دارد، تصریح کرد: همه فعالان قرآنی باید تلاش کنند تا فرهنگ عمومی حفظ و قرائت قرآن کریم در جامعه و در بین همه سنین نهادینه شود.

 

وی موفقیت نونهالان قرآنی آران و بیدگل را در سال های اخیر را چشمگیر خواند و افزود: در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم که نیمه نخست شهریور ماه جاری برگزار شد، زینب امین پور از مجمع قاریان و حافظان هلال در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد که این موفقیت بسیار ارزشمندی است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل یاد آور شد: زینب امین پور حفظ قرآن کریم را از سن 8 سالگی درمجمع قاریان وحافظان هلال شروع کرد و در سال جاری موفق به حفظ 20 جزء قرآن کریم شد.

 

حجت ‌الاسلام مردان گفت: این مجمع قرآنی وابسته به آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) و از مراکز فعال قرآنی همکار با اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل است که فعالیت های قابل توجه قرآنی را در سطح شهرستان و ملی دارد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: باید همه فعالان قرآنی، مراکز و خانه های قرآن روستایی در جهت مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه انس با قرآن، تدبر در قرآن و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم قدم بردارند.

 

شایان ذکراست، شهرستان آران و بیدگل به دلیل فعالیت های شاخص قرآنی در سال های اخیر، از سوی نهادهای رسمی به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است./1307/202/ب1

ارسال نظرات