۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۸۶۸۰۲
رییس موسسه جامعه القرآن کشور:

مؤسسه جامعه القرآن 800 شعبه در کشور دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس موسسه جامعه القرآن کشور گفت: این مرکز قرآنی هم اکنون در سراسر کشور با بیش از ۸۰۰ شعبه در حال فعالیت است.
اختتاميه پانزدهمين مجمع عالي بانوان و مديران قرآني در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، رییس مؤسسه جامعه القرآن کشور در اختتامیه پانزدهمین مجمع عالی بانوان و مدیران قرآنی کشور در تبریز اظهار داشت: مؤسسه جامعه القرآن مرکزی مردم نهاد است که با تلاش خود مردم و خیرین روز به روز پیشرفت کرده است.


وی با بیان این‌که مؤسسه جامعه القرآن یکی از 5 هزار مؤسسه فعال دارای مجوز در زمینه فعالیت های قرآنی است که هم اکنون در سراسر کشور با بیش از 800 شعبه در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: تعداد شعب این مؤسسه در دورترین نقاط کشور نیز فعالیت‌های ارزشمند قرآنی برای علاقه‌مندان کلام وحی ارایه می کند.


حجت الاسلام طباطبایی با تشریح دستاورهای فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، قرآنی و معرفتی مؤسسه جامعه القرآن در کشور گفت: تاکنون 35 عنوان کتاب با موضوعات مختلف مرتبط با علوم قرآنی از سوی این مؤسسه به زبان های مختلف زنده دنیا ترجمه و به زیور طبع آراسته شده است.


رییس مؤسسه جامعه القرآن کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه‌های آتی این مرکز اظهار داشت: طبق چشم انداز ترسیم شده بنا داریم که تا پایان سال 96 تعداد شعبات مؤسسه را در سراسر کشور به بیش از هزار شعبه برسانیم که برای تحقق این امر نیازمند مساعدت خیرین هستیم.


وی با اشاره به این‌که توسعه مراکز پیش دبستانی مؤسسه در سراسر کشور تلاش بیشتری را می طلبد، گفت: مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش جهت راه اندازی مراکز پیش دبستانی را گرفته ایم و حدود 12 کتاب مخصوص آموزش پیش دبستانی به چاپ رسانده ایم.


حجت الاسلام طباطبایی در پایان نقش بانوان فعال در عرصه قرآنی برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب را بسیار مهم و ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: نقش بانوان در ترویج مفاهیم قرآنی بسیار قابل توجه است، به یقین برای رسیدن به اهداف بلند مدت نیازمند نقش‌آفرینی و اثرگذاری بانوان در سطوح مختلف هستیم.


گفتنی است، همزمان با اختتامیه پانزدهمین مجمع عالی بانوان و مدیران قرآنی کشور در تبریز از فعالان عرصه قرآنی و بانوان نمونه و خادم مؤسسه جامعه القرآن استان به عنوان خادمان قرآن آذربایجان تجلیل به عمل آمد./935/203/ب3

ارسال نظرات