۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۸۶۸۰۴
با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی؛

مراسم افتتاحیه حوزه علمیه استان تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه حوزه علمیه استان تهران 29 شهریورماه با سخنرانی آیت الله جوادی آملی در تهران برگزار می شود.
مراسم افتتاحيه

حجت الاسلام نقی مهدوی خواه، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه استان تهران، گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی 95- 94 حوزه‌ علمیه استان تهران، 29شهریور ماه در مصلای بزرگ ری و در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با سخنرانی حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌ عملیه استان تهران، یکشنبه 29 شهریور ماه ساعت 8 صبح با حضور علما، روحانیون، استادان، مدیران مدارس و طلاب برگزار می‌شود. 

 

حجت الاسلام مهدوی خواه با اشاره به استقبال جوانان برای ورود به مدارس علمیه، ابراز داشت: استقبال جوانان نسبت به سال گذشته برای تحصیل علوم حوزوی افزایش یافته است، علت افزایش استقبال جوانان عملکرد مناسب مدارس علمیه، احساس مسؤولیت جوانان جامعه و اطلاع رسانی مناسب ارزیابی می شود.

 

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران برای نخستین بار در شهریورماه سال1390 و با سخنرانی جمع کثیری از علما و مسؤولآن تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد اما در شهریورماه سال 1391 شاهد برپایی آن در ابعاد کوچکتری در مدرسه عالی شهید مطهری بودیم که با سخنرانی آیت‌الله‌حسینی‌بوشهری و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و حضور اساتید و طلاب استان تهران برگزار شد.


 
گفتنی است در ادامه مسؤولان وقت مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران با گسترش کار آیین افتتاح سال تحصیلی 93-92 را با سخنرانی آیت‌الله جعفر سبحانی و حضور علما و اساتید و طلاب خواهر و برادر تهران در مصلی بزرگ ری و در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار کردند.

 

اما سال گذشته حوزه علمیه تهران با تغییر مدیریت و نگرش مدیریتی حاکم مراسم بزرگی تحت عنوان آیین آغاز سال تحصیلی 94-93 با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی گرفت که شاهد حضور پرشور و گسترده علما، روحانیان، اساتید، طلاب و مسؤولان تهران در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بودیم و برای انعکاس رسانه ای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رشاد، رییس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران با حضور در جمع خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها نشست خبری برپا کرده و به معرفی قدمت حوزه علمیه تهران و اهمیت جایگاه آن پرداخت.


 
گفتنی است حوزه علمیه تهران با قدمت بیش از 150 سال هم اکنون دارای حدود 150 مدرسه علمیه خواهر و برادر بوده و بیش از ده هزار طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند./811/302/ب3

 

ارسال نظرات