۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۸۶۸۱۷

انتشار دو میلیون و 590 هزار جلد کتاب در استان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از هزار و 642 مجوز نشر در استان صادر شده و دو میلیون و 590 هزار جلد کتاب چاپ شده است.
علي‌اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي

علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به وضعیت نشر کتاب در استان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید از نویسندگان، مؤلفان و چاپ کتاب حمایت های خوبی می شود، به طوری که خرید کتاب از سوی نویسندگان همواره صورت گرفته است.


وی با بیان این‌که از سال گذشته تاکنون بیش از هزار و 642 مجوز نشر در استان صادر شده و دو میلیون و 590 هزار جلد کتاب چاپ شده است، خاطرنشان کرد: وضعیت چاپ و نشر در استان آذربایجان‌شرقی به نسبت به دیگر استان‌های کشور بسیار مطلوب است و قطعا چنین روندی تداوم خواهد داشت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به این‌که ترویج مبانی قرآنی و دینی از دیگر اولویت‌های وزارت ارشاد در تمامی استان‌ها است، افزود: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و جشنواره رضوی مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت دینی و مذهبی در کشور و استان است.


صفی‌پور برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی، تجلیل از چهره‌های شاخص دینی و فرهنگی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی کتاب و قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های شاخص این اداره کل عنوان کرد و گفت: دولت به وعده خود نسبت به راه‌اندازی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان نیز جامه عمل پوشانده است.


وی با اشاره به این‌که بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان است هم‌اکنون در خانه پروین اعتصامی به صورت جدی فعالیت‌ها و برنامه های خود را مطابق اساسنامه پیگیری می‌کند، افزود: این بنیاد تنها متعلق به آذربایجان شرقی نیست، بلکه متعلق به آذری زبان های کل کشور است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به افزایش روند صدور مجوز فعالیت به نشریات و رسانه‌های مجازی در استان اظهار داشت: سال گذشته تنها سه پایگاه خبری در استان فعالیت می کرد که امسال این تعداد به 37 پایگاه خبری افزایش یافته و مجموع رسانه های مکتوب و مجازی استان به 212 رسیده است.


 صفی‌پور راه‌اندازی پنج سینمای دیجیتالی و مجتمع های چند منظوره سینمایی در شهرهای میانه، بناب، مراغه، مرند ، شبستر و اهر از جمله فعالیت های عمرانی این مرکز در استان برشمرد و گفت: بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی با حضور 15 گروه نمایشی، نهمین دوره تئاتر مراغه، جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نیز در عرصه هنرهای نمایشی استان اجرایی شده است./935/302/ب3

ارسال نظرات