۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۸۶۸۳۱
رضایی در گفت وگو با خبرنگاران:

اسرائیل غاصب هیچ گاه در آرامش نخواهد بود/ برجام حاصل تمام مهارت دولت در مذاکرات است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آرامش برای جنایتکار باعث توسعه جنایت می شود و اگر قصد دارند در جهان جنایت برچیده شود، نباید آرامش به صهیونیست ها برگردد.
محسن رضايي حضور محسن رضايي در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی در حاشیه دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تحولات منطقه و فعالیت گروه های تروریستی، اظهار کرد: امروز در سوریه بیش از 10 میلیون نفر، در عراق چهار میلیون نفر و در یمن بیش از 6 میلیون نفر از خانه های خود آواره شدند.


وی با بیان این که کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند، خودشان عامل این آوارگی هستند،تصریح کرد: عامل اصلی آواره شدن این مردم آمریکایی ها و اسرائیلی ها هستند و هیچ مسئولیتی هم در برابر این آوار گی مردم قبول نمی کنند و هیچ تلاشی برای دفاع از مردم نمی کنند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که امروز جهان اسلام مجروح هستند، افزود: امروز کشورهای جهان اسلام مجروح یک فتنه بزرگتری هستند، امروز دشمن یک اسلام آمریکایی در ترکیه و یک اسلام بازگشت به اعراب جاهلیت در عربستان ایجاد کردند و این دو اسلام را در مقابل اسلام ناب که در ایران است قرار داده اند.

 

وی ادامه داد: امروز دشمنان از درون خود جهان اسلام با استفاده از افکار انحرافی علیه اسلام سرباز می گیرند و این هم یک خیانت بزرگی است که دشمن جرات کرده است در حریم اسلام وارد شود و اعتقادات ما را به بازی بگیرند.


رضایی گفت: تکفیری ها که امروز ایجاد کردند افراد را آموزش می دهند و برداشت های عجیب و تفسیرهایی ضد مفسران اهل سنت از قرآن به نسل جوان می دهند و ذهن آن ها تغییر می دهند.


وی با بیان این که امروز وظیفه سنگینی روی دوش ایران و حوزه های علمیه است، اظهار کرد: سیاست ما این نیست که به کشورهای دیگر لشگر بفرستیم ولی ما مشورت به آنها می دهیم و حمایت معنوی و سیاسی از دولت های مبارز با تروریسم انجام می دهیم.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای کشور در ارتباط با برجام تمام مهارت های خود را بکار گرفته اند، بیان کرد: شش کشور یک تجربه طولانی در دیپلماسی داشتند و تمام نیروهای خود را در مذاکرات بکار گرفتند و اینکه یک تیمی از جمهوری اسلامی بعد از 12 سال توانسته است تلاش های خود را به سرانجام برسد عملکرد خوبی است.


وی با بیان اینکه ما قدردان تلاش های دولت در زمینه برجام هستیم، افزود: در بحث اجرای برجام نیز کسی نباید تنگ نظری داشته باشد و بگوید بررسی در شورای امنیت کافی است، مجلس هم حق بررسی دارد و اگر مجلس بررسی نکند برخی ها می گویند که یک توافق نامه تحمیلی را به خورد ملت دادند و کسی بررسی نکرد.

 

رضایی با بیان این که با وجود رهبر معظم انقلاب هیچ بن بستی در کشور بوجود نخواهد آمد، گفت: اگر ایران بلافاصله برجام را تصویب می کرد و آمریکایی ها چند ماه بعد تصویب می کرد، می گفتند ایران به این توافق محتاج بوده است و تاخیری که امروز در بررسی برجام صورت می گیرد تاخیری است که خود آمریکایی ها دارند و آنها هم تصویب نکردند.


وی ادامه داد: البته از طرفین تقاضا می کنیم که در بررسی برجام دوستانه عمل کنند، مخالفین و موافقین در فضای دوستانه نظرهای خود را ارائه کنند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که برجام فرصتی را در اختیار کشور ما قرار خواهد داد و تحریم ها را کاهش خواهد قابل قبول است، بیان کرد: البته مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد زمانی برطرف خواهد شد که مشکل محیط کسب و کار در کشور برطرف شود.


وی با بیان این که امروز 800 ملیارد تومان نقدینگی داخل کشور وجود دارد که اگر وارد تولید نشود، دلارهایی که از خارج کشور نیز وارد خواهد شد نیز به تولید تزریق نخواهد شد، اظهار کرد: در این راستا برای حل مشکل بیکاری باید دولت و مجلس مشکل محیط کسب و کار را برطرف کنند تا مشکل تولدی حل شود.


رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اوباما امروز در برابر تبلیغات منفی قرار گرفته است که در برابر ایران کوتاه آمده است، افزود: آنها با شعارهایی که مصرف داخلی دارد مبنی بر اینکه هنوز گزینه نظامی بر علیه ایران از بین نرفته است می خواهند بار روانی این فشار ها را کاهش دهند.


وی با بیان این که برجام کار آمریکایی ها را سخت تر می کند، گفت: آمریکایی ها هیچ توجیهی برای حمله در شرایط پسا برجام را به ایران ندارند و از نظر بین المللی محکوم خواهند شد، قبل از برجام می توانستند اقداماتی انجام دهند ولی توان نظامی نیروهای مسلح ایران هراس بسیاری در دل آنها ایجاد کرده بود.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که تا زمانی که آمریکایی ها رویه جنایتکارانه دارند، روحیه استکبارستیزی ما در برابر دشمنان کمرنگ نخواهد شد، بیان کرد: آرامش برای جنایتکار باعث توسعه جنایت می شود و اگر قصد دارند در جهان جنایت برچیده شود، نباید آرامش به صهیونیست ها برگردد./858/پ201/ج

 

ارسال نظرات