۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۸۶۸۳۳
دبیر جبهه جهانی انقلاب اسلامی:

مسلمانان با وحدت، بسیاری معادلات دنیا را تغییر می دهند

خبرگزاری رسا ـ دبیر جبهه جهانی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) به ما آموخت که اگر مسلمانان دنیا به جای دعوای بی حاصل بر سر اندک اختلافات به اشتراکات دینی توجه کنند، می توانند بسیاری از معادلات دنیا را تغییر دهند و این چیزی است که استکبار از آن می ترسد.
مسلمانان با وحدت، بسیاری معادلات دنیا را تغییر می دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اکبر براتی، دبیر جبهه جهانی انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز در دومین اردوی آموزشی جهان اسلام ویژه فعالان تشکلی حوزه جهان اسلام که در فرهنگ سرای زیارت برگزار شد، گفت: مقاومت در برابر حاکم ظالم در هرجای جهان اسلام رخ دهد، متأثر از انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی قیام مردم مصر علیه حاکمیت چه در دوره ریاست جمهوری مبارک و چه بعد از آن را متأثر از انقلاب اسلامی عنوان و اظهار کرد: همین تفکر مقاومت موجب پیدایش حماس می شود، حماسی که اسلحه به دست می گیرد و در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت می کند و هیچ کس در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین حمایت نمی کند.

 

حجت الاسلام براتی با اشاره به مبارزات مردم ایران در برابر رژیم پهلوی خاطرنشان کرد: مردم ایران در مقابل پادشاهی قیام کردند که داعیه شیعه گری داشت.

 

دبیر جبهه جهانی انقلاب اسلامی با اشاره به الگو بخشی انقلاب اسلامی در جهان اسلام، تصریح کرد: حضور پرشور مردم کشورهای مختلف در مراسم استقبال از مقام ریاست جمهوری ایران نشانه توجه مردم دنیا به جمهوری اسلامی ایران است و الگو بخشی انقلاب اسلامی در جهان اسلام جای خود را باز کرده و توانسته است نگاه مردم دنیا را به سمت ایران متوجه کند.

 

وی با بیان این که مقاومت در برابر حاکم ظالم و جائر از انقلاب اسلامی به بدنه جهان اسلام وارد شده است، افزود: انقلاب اسلامی سبب شد مسلمانان دنیا به هویت اسلامی خود بازگردند و جرأت اظهار اسلام خود را در مکان های عمومی پیدا کنند.

 

معاون بین الملل بنیاد خاتم الاوصیا با اشاره به تظاهرات سیاه پوستان در مقابل کاخ سفید، گفت: انقلاب اسلامی تا حدی جایگاه اسلام را در دنیا بالابرد که سیاه پوستان در پایان تظاهرات خود به نشانه صلح و دوستی بشریت از نمادهای اسلامی بهره بردند.

 

وی نام گذاری روز قدس  را بزرگ ترین برنامه ریزی جهان اسلامی عنوان و بیان داشت: در زمانی که مسأله فلسطین از اولویت جهان اسلام کنار رفته بود و کشورهای به ظاهر اسلامی اسرائیل را پذیرفته بودند، امام خمینی(ره) همه مسلمانان را به این مسأله حیاتی جهان اسلام متوجه کرد.

 

جهان اسلام با وحدت بسیاری معادلات دنیا را تغییر می دهد

حجت الاسلام براتی روز قدس را نشان وحدت و یکپارچگی جهان اسلام دانست و اظهار داشت: سفارت رژیم صهونیستی در بسیاری از کشورهای مسلمان تعطیل شد کرد و با وجود مخالفت حاکمیت ها مردم در کشورهای اسلامی در یک روز و یک زمان زمان به  خیابان ها آمدند و با شعار «مرگ بر اسرائیل» آرمان آزادی قدس را دارند.

 

دبیر جبهه جهانی انقلاب اسلامی افزود: امام خمینی(ره) به ما آموخت که اگر مسلمانان دنیا به جای دعوای بی حاصل بر سر اندک اختلافات، به اشتراکات دینی توجه کنند، می توانند بسیاری معادلات دنیا را تغییر دهند و این چیزی است که استکبار از آن می ترسد.

 

وی با بیان این که مشهد ظرفیت ویژه ای در بحث وحدت دارد، گفت:  چراکه این شهر نه تنها محل رفت و آمد زائران شیعه از دیگر کشورها است، بلکه بسیاری از محبان اهل بیت(ع) از میان برادران اهل سنت به بارگاه امام رضا(ع) می آیند که ما در تعامل و ارتباط با آن ها می توانیم علاقه به اهل بیت (ع) را در آن ها دو چندان کنیم.

 


انقلاب اسلامی، دین و مکتب شیعه جهانی است

حجت الاسلام براتی افزود: نحوه برقراری ارتباط با این زائران بین المللی می تواند در پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام ناب محمدی در دنیا تأثیرگذار باشد و نیز اهل سنت ظرفیت بزرگی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است، اگر امروز با آن ها ارتباط خوبی داشته باشیم، انقلاب را آن ها صادر خواهند کرد.

 

دبیر جبهه جهانی انقلاب اسلامی با بیان این که انقلاب، دین و مکتب شیعه جهانی است، افزود: همانطور که اسلام و قرآن تنها به جامعه عربی تعلق ندارد و جهانی است رسالت انقلاب اسلامی نیز مربوط به همه جهان است.

 

وی مشهد را کانون ارتباط با مسلمانان جهان دانست و گفت: مشهد مرکزی است که مسلمانان از کشورهای مختلف به آن وارد می شونند بنابراین باید انقلاب و دین تشیع را به آن ها عرضه بدارد و برای همه مخاطبان بین المللی برنامه ریزی کنند.

 

حجت الاسلام براتی با بیان اینکه در جبهه جهانی مستضعفین از سیاه پوستان امریکا تا رهبری ایران در یک صف واحد قرار می گیرند، افزود: خداوند وعده داده است که حاکمیت جهان را در آخرالزمان به مستضعفین جهان خواهد داد.

 

معاون بین الملل بنیاد خاتم الاوصیا با اشاره به وظیفه فعالان فرهنگی در ترویج انقلاب اسلامی، اظهار کرد: فعالان فرهنگی می توانند با ترجمه مفاهیم فرهنگی و دینی به زبان های مختلف دنیا و عرضه این مفاهیم به صورت پوستر و فیلم و کلیپ به انتشار این مفاهیم درمیان زائران بین المللی بپردازند همچنین بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در نشر مفاهیم دینی، بسیار ضروری است./1310/202/ب3

ارسال نظرات