۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۸۶۸۳۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

طلاب حوزه های علمیه نقش مؤثری در تحولات اجتماعی دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طلاب و عالمان دینی یکی از ارکان مهم فرهنگی جامعه هستند که نقش بسیار مؤثری در تحولات فرهنگی و اجتماعی دارند.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در آیین آغاز سال جدید تحصیلی مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا، اظهار کرد: رفتارهای انسانی همواره تحت نظر اراده و اختیار او قرار دارد و این مسأله بارها به تأیید قرآن کریم و روایات اسلامی نیز رسیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه «اِنّا هَدَیناهُ السَّبیل اَمّا شاکِراً وَ اِمّا کَفورا» عنوان کرد: این آیه مؤید خلقت انسان بر مبنای اختیار و رد نظریات جبری است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بر اساس آن چه که از آیات و روایات اسلامی بر می آید و البته به تأیید وجدان انسانی نیز می رسد، انسان ها می توانند در فاصله اعلی علّیّن تا اسفل السافلین را طی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست همچنین با تأکید بر نقش سازنده عالمان دینی در تربیت اخلاقی و هدایت جامعه گفت: در بین تمامی انواع بشر، عالمان دینی به واسطه جایگاه حساس آن ها در اجتماع، از موقعیت حساسی برخوردارند.

 

وی اظهار کرد: اگر عالمان دینی و طلاب با اخلاص در مسیر تعلیم و تهذیب گام بردارند، هیچ چیزی نمی تواند بیان گر و نشان دهنده قدر و شأن آن ها در نزد امام زمان(عج) و خداوند باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: قدر و شأن عالمان وارسته و مهذب تا جایی است که بر اساس برخی روایات پیامبران در روز قیامت بر آن ها غبطه می خورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست اذعان کرد: در صورتی که یک عالم دینی از مسیر الهی خود منحرف شود علاوه بر انحراف خود باعث سقوط افراد زیادی در جامعه نیز خواهد شد تا جایی که بر طبق روایتی اهل جهنم از بوی تعفن عالم منحرف به مأموران دوزخ شکایت می کنند.

 

وی اظهار کرد: در زمان حاضر ظرفیت ها و امکانات حوزه های علمیه بی نظیر و در طول تاریخ بی سابقه است و همین مسأله ظرفیت و امکانات مناسبی را برای تحصیل و تعلیم طلاب فراهم آورده که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طلاب و عالمان دینی یکی از ارکان مهم فرهنگی جامعه هستند که نقش بسیار مرثری در تحولات فرهنگی و اجتماعی دارند./868/202/ب3

 

ارسال نظرات