۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۸۶۸۷۰

گزارشی از اجلاس بین المللی غدیر خم

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان بنیاد بین المللی غدیر خم در استان های کشور به بیان دیدگاه ها و راهکارهایی در رابطه با برپایی با شکوه دهه کرامت و ولایت، پرداختند.
بازسازي واقعه غدير خم در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در شانزدهمین اجلاس سالانه مسؤولان و دبیران اجرایی بنیاد بین الملل غدیر در آستانه آغاز دهه امامت و ولایت که پیش از ظهر امروز پنج شنبه 19 شهریورماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، مسؤولان بنیاد بین المللی غدیر خم در استان های کشور به بیان دیدگاه ها و راهکارهایی در رابطه با برپایی با شکوه دهه کرامت و ولایت که مصادف ایام الله دفاع مقدس است، پرداختند.

 

در این اجلاس سید رمضان موسوی مقدم معاون سازمان صدا سیما با بیان اینکه صدا سیما برای ایام دهه کرامت و ولایت برنامه های ویژه ای در نظر گرفته است، گفت: پخش برنامه فاخر از همه شبکه ها ی صدا و سیما در رابطه با غدیر خم، پخش برنامه میزگرد، نمایشی و مستند به شبکه های صدا و سیما ابلاغ شده است و پس از آن این برنامه ها مورد ارزیابی برای پخش مجدد در سال آینده قرار می گیرد.

 

معاون سازمان صدا سیما با بیان اینکه برنامه های صدا و سیما د دهه ولایت هر سال مورد ارزیابی قرار می گیرد، اظهار داشت: جشنواره های همسو با عنوان دهه ولایت و کرامت در سایر کشورها با موضع ولایت برگزار می شود، در حوزه محتوی نیز اتاق فکر سازمان صدا سیما به بخش های برنامه سازی کمک می کند و هدف تولید برنامه های فاخر در این زمینه است.

 

موسوی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: برای پخش برنامه های دهه ولایت کیفیت و زمان برنامه باید مطرح شود.

 

در ادامه این نشست گرجی مسؤول بنیاد غدیر خم چهار محال بختیاری با بیان اینکه امسال ایام دهه ولایت و امامت با هفته دفاع مقدس همزمان شده است، گفت: این هم زمانی نباید منجر به این شود که به ایام دهه ولایت و غدیرخم توجه کمتری شود.

 

وی با انتقاد از اینکه شهرستان ها کمتر در این زمینه مورد توجه هستند، گفت: روستایی در چهار محال است که بازنمایی واقعه غدیر خم را نشان می دهند و با استقبال مردم مواجه شده است و به گونه ای که در آن روز مردم از خانه خارج می شوند.

 

مسؤول بنیاد غدیر خم چهار محال بختیاری با بیان اینکه ساخت تیزر در رابطه با غدیر خم هزینه سنگینی برای استان دارد و نباید این هزینه از استان خارج شود، گفت: ستاد ها می تواند در این راستا کمک کنند، به عنوان مثال سه سال است که ستاد بازنمایی واقعه غدیر خم را تاثیرگزار بوده است را اجرا می کند.

 

در ادامه نشست حجت الاسلام احمدی مسؤول ستاد غدیر مازندران با بیان اینکه امسال غدیر خم در روز جمعه است، بیان کرد: اگر صدا سیما در این زمینه کمک کنند کار وسیع صورت انجام و زمینه تاثیرگزاری فراهم می شود.

 

موسوی معاون سازمان صدا سیما با تأکید بر اینکه صدا و سیما در این زمینه تلاش های خود را انجام خواهد داد، بیان کرد: مصادف شدن ایام دفاع مقدس بهترین فرصت را برای این ایام فراهم می کند و رویکرد برنامه ها تلفیقی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تیزر برنامه های صدا و سیما در استان ها به نمایش در می آید، گفت: تولید پخش اختتامیه برنامه ها از استان ها امکان دارد اما پخش برنامه ها نباید طولانی باشد و این برنامه ها به صورت گزارشی باشد.

 

معاون سازمان صدا سیما با بیان اینکه باید در رابطه با اینگونه وقایع مناسک سازی توسعه یابد، اظهار داشت: همان گونه که روز تاسوا و عاشورا و تلاوت قرائت دسته جمعی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان به صورت اتفاق بزرگی انجام می شود، بازنمایی غدیر خم اتفاق خوبی در استان ها است و می تواند تبدیل به جریان شود.

 

شایان ذکر است که در این مراسم مسؤولان ستاد غدیرخم استان های کشور از جمله قم، ایلام، اراک به بیان نظرات خود در رابطه با بهتر برگزار شدن ایام دهه ولایت و امامت را مطرح کردند./818/202/ب3

ارسال نظرات