۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۸۶۸۸۷
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی:

ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی با یبان این که ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی یک ضرورت است، گفت: همگان به ویژه مسؤولان ایران اسلامی باید در راستای نهادینه کردن همدلی و هم‌زبانی و رسیدگی به محرومان و نیازمندان در جامعه گام بردارند.
ناصري مديرکل کميته امداد امام خميني استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمدمهدی ناصری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی، ظهر امروز پنجشنبه 19شهریور، در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت جشن عاطفه‌ها و آغاز سال تحصیلی بیان کرد: ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی باید در جهت رفع فقر و کمک به نیازمندان تلاش کنند.

 

ضرورت همدلی و هم‌زبانی و  رسیدگی به محرومان در جامعه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی با بیان این که ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی یک ضرورت است گفت: همگان به ویژه مسؤولان ایران اسلامی باید در راستای نهادینه کردن همدلی و هم‌زبانی و  رسیدگی به محرومان و نیازمندان در جامعه گام بردارند.

 

ناصری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در جامعه باید حمایت از نیازمندان با جدیت بیشتری صورت پذیرد  و این مهم در دستور کار نهادهای حمایتی پشتکار و همت دنبال شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی با اشاره به این که محرومان و نیازمندان جامعه به حمایت مردم نیاز دارند، اظهار داشت: در حال حاضر 46 هزار و 634 خانوار به تعداد 9 هزار و 266 نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات دائم این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

 

ناصری طرح استانی رژیم درمانی بیماران صعب العلاج دارای مشکلات مالی و نیازمند، طرح‌های اکرام ایتام، تامین جهیزیه، محسنین، ازادی زندانیان جرایم غیر نقد، احسان زائر و رح شفا را از عناوین مهم ترین طرح های کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی برشمرد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در رابطه با دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: خرید و ساخت مسکن، پرداخت هزینه‌های درمانی مددجویان، پرداخت فرانشیز بیماران، ارائه خدمات به بیمارانی که در منزل باید نگهداری شوند و کمک به تغذیه کودکان زیر 6 سال که در خانواده‌های نیازمند زندگی می‌کنند خدمات مهم دیگر کمیته امداد امام خمینی(ره) است که با همکاری و تعامل مردم و نیز ارتباط دو سویه با مردم با این نهاد حمایت با جدیت دنبال می‌شود.

 

ناصری با بیان این که در پنج ماهه نخست امسال 14 میلیارد و 600 میلیون تومان به افراد تحت حمایت به صورت بلاعوض پرداخت شده است، افزود: از این مبلغ 12 میلیارد و 300 میلیون تومان به خانواده های تحت پوشش و مابقی به صورت موردی به افراد نیازمند کمک شده است.

 

جشن عاطفه ها، جشن بزرگ مهربانی ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی جشن عاطفه ها را جشن بزرگ مهربانی ها دانست و بیان کرد: این جشن در روز های 26 و 27 شهریور ماه در سطح استان مرکزی برگزار می شود.

 

ناصری در ادامه افزود: جشن عاطفه ویژه دانش‌آموزان مدت 4 سال است که در مهرماه برگزاری می‌شود اما به سبب این که دانش‌آموزان قبل از ورود به مدارس بتوانند از کمک‌های مردمی بهره‌مند شوند این جشن بزرگ در تاریخ 26 و 27 شهریورماه برگزار می‌شود./842/202/ب1

ارسال نظرات