۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۸۶۸۸۹
معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

واقعه غدیرخم نباید تنها به علاقه‌مندان اهل‌بیت منحصر شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: موضوع واقعه غدیرخم و امامت در حوزه شیعیان نباید تنها به علاقه مندان اهل بیت (ع) و شیعیان منحصر شود و باید جهانی شود.
غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسین هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شانزدهمین اجلاس سالانه مسئولین و دبیران اجرایی بنیاد بین الملل غدیر در آستانه آغاز دهه امامت و ولایت که پیش از ظهر امروز پنج شنبه 19 شهریورماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، گفت: رایزنی ها برای برپایی برنامه های غدیر خم در 80 نمایندگی فرهنگی و 62 کشور صورت گرفته است.

 

وی در ادامه گفت: در این رایزنی ها همه ساله جمعی را به عنوان خادم فرهنگ علوی مورد تجلیل قرار می دهیم، نکته قابل توجه این است که برای ایرانیان خارج کشور نیازمند فرآورده های فرهنگی هستیم و سازمان فرهنگ تولید کننده این بسته ها نیست.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره بحث ولایت و اهمیت آن گفت: موضوع ولایت بحث روز جهان و بحث حکومت است و  امام علی (ع) الگوی رفتار و معیار زندگی و رهبر وحدت مسلمین است.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: موضوع غدیر و امامت در حوزه شیعیان  نباید تنها به علاقه مندان اهل بیت (ع) منحصر شود و این اقدام مهمی است.

 

وی با بیان اینکه بهتر است از ظرفیت اهل سنت در این راستا استفاده شود، گفت: آنها می تواند در مجالس شرکت کنند و با روایت و دید خود این روایت را بازتاب کنند و این جریان روی شیعیان ما نیز تاثیرگزار است و در سطح بین الملل این موضوع اهمیت دارد.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ما برگرفته از فرهنگ غدیر خم است، گفت: ما در نظام ایران نوعی مرجعیت اهل بیت (ع) را القاء کردیم و نوعی تقابل بین اهل بیت (ع) با ما است.

 

هاشمی با انتقاد از این که صعودی ها می داند که نزدیک ترین اسلامی پایگاه الازهر است، گفت: آنها اجازه رابطه ما با مصر و الازهر را نمی دهند و بر آن پایگاه سیطره یافتند و جنبش های اسلامی وابسته به آنها نیز با شکست ساختاری مواجه شدند /818/202/ب3

ارسال نظرات