۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۸۶۹۲۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ راه‌اندازی دو هزار و ۶۰۰ پایگاه جشن عاطفه ها در آذربایجان شرقی، تشییع پیکر پدر دو شهید در تبریز و پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی شهرداران مناطق تاریخی کشور از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی اظهار داشت: دو هزار و 600 پایگاه کمک های مردمی استان در مراسم جشن عاطفه ها را جمع آوری می کند. این پایگاه ها کمک های مردمی و غرفه های فروش ملزومات مورد نیاز دانش آموزان (لوازم التحریر، کیف کفش و پوشاک)، کمک های نقدی و غیر نقدی مردم استان به دانش آموزان بی بضاعت را جمع آوری می کنند.


 

وی با بیان این‌که شماره حساب 777 به منظور جمع آوری کمک های مردم خیر استان به دانش آموزان بی بضاعت در نظر گرفته شده، ادامه داد: به منظور رقم زدن حماسه ای جدید در راستای مددرسانی به دانش آموزان، نیازمند مراسم باشکوه جشن عاطفه ها با حضور یکپارچه مردم نیکوکار استان و با رویکرد فرهنگ سازی و تقویت روح انفاق و نیکوکاری در جامعه هستیم.


 

دشتی با اشاره به اینکه 500 هزار پاکت جشن عاطفه ها در بین دانش آموزان توزیع خواهد شد، اضافه کرد: مردم نیکوکار استان در سال گذشته در مراسم جشن عاطفه ها افزون بر 35 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به دانش آموزان محروم کمک کردند. سال گذشته آذربایجان شرقی بعد از استانهای البرز و فارس در رشد ارزش ریالی کمک های جمع آوری شده جشن عاطفه ها رتبه سوم را کسب کرد.


 

وی با بیان این‌که 16 هزار و 500 دانش آموز و سه هزار و 200 دانشجو در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، افزود: پرداخت کمک هزینه تحصیل، برگزاری کلاسهای تقویتی و تامین پوشاک و اقلام مورد نیاز دانش آموزان از جمله خدمات این نهاد به دانش آموزان تحت حمایت است که از طریق منابع دولتی و امدادی، کمک مردم و خیرین تامین می شود.


 

گفتنی است، مراسم جشن عاطفه ها روزهای 26 و 27 شهریور همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.


 

تشییع پیکر پدر دو شهید در تبریز


پیکر پدر شهیدان میر حسین و میر حسن مقدم السادات بردوش مردم ولایتمدار تبریز تشییع و در وادی رحمت تبریزبه خاک سپرده شد، مراسم شام غریبان مرحوم سید جواد مقدم السادات امروز در مسجد قیمعلی کوچه باغ شهر تبریز برگزار می شود.


 

مرحوم سید جواد مقدم السادات روز سه شنبه 17 شهریور ماه در سن 79 سالگی بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت. فرزندان این مرحوم یعنی شهید میرحسین مقدم السادات در سال 1363 درعملیات بدر مفقود الاثر شد و شهید میر حسن مقدم السادات دیگر فرزند وی در سال 1365 به درجه شهادت رسیده است.


 

پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان مقدم سادات


استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت مرحوم سید جواد مقدم سادات، پدر دو شهید والامقام دفاع مقدس پیام تسلیت صادر کرد، در این پیام آمده است: خبر درگذشت حاج سید جواد مقدم سادات، پدر شهیدان والامقام سیدحسین و سیدحسن مقدم سادات موجب تاثر و تالم فراوان گردید.


 

این عزیزان که نمادهای صبر و مقاومت هستند با تقدیم بهترین و عزیزترین کسان خود در راه دفاع از حریم دین و میهن، سال های سال نیز در فراق نور چشمان خویش، صبر و بردباری پیشه کرده و در هر مقطعی از پشتیبانی از انقلاب اسلامی دریغ نورزیدند.


 

اینجانب ضمن ادای احترام به مقام شامخ این عزیزان، ضایعه درگذشت مرحوم مقدم سادات را از صمیم قلب به خانواده های بزرگوار شهدا و ایثارگران، مردم فهیم، ولایت مدار و قهرمان آذربایجان و به خصوص همسر صبور ایشان و مادر گرامی و مقاوم شهیدان مقدم سادات، خانواده محترم و بازماندگان تسلیت عرض می کنم و از خدواند متعال برای روح آن مرحوم و دو شهید گرانمایه این خانواده عزیز علو درجات مسالت می نمایم.


 

ایجاد دبیرخانه دائمی شهرداران مناطق تاریخی کشور


حجت‌الاسلام احمد حمیدی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز در نخستین نشست شهرداران و مدیران مناطق تاریخی کشور پیش از خواندن پیام شهردار تبریز خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی شهرداران و مدیران مناطق تاریخی کشور به میزبانی تبریز شد.


 

وی با بیان این‌که وجود دبیرخانه دائمی شهرداران مناطق تاریخی تبریز می‌تواند به ایجاد وحدت رویه و هم‌افزایی فکری شهرداران و مدیران شهری مناطق تاریخی کشور کمک بسزایی کند، گفت: ایجاد کارگروهی برای تهیه طرح جامع بافت‌های تاریخی شهرها می‌تواند دولت را احیای بافت تاریخی شهرها کمک کند./935/203/ب3

ارسال نظرات