۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۸۶۹۳۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج مبانی دینی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، اﺷﺎﻋﻪ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ را ﯾﮑﯽ از ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ راھﮑﺎرھﺎی رﺷﺪ و ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﺮھﻨﮕﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺮب ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ آزادیھﺎی ظﺎھﺮی و دروﻏﯿﻦ ﺧﻮد ﺑﺎ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ، اﯾﺮاﻧﯽ ﺟﻮاﻧﺎن ﮐﺸﻮر در ھﻢ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺷﻮد.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزش شهر چمستان با بیان این که نیاز است تلاش های ارزشمندی در راستای تعالی دانش آموزان صورت گیرد، گفت: باید از همه ظرفیت ها برای پیشرفت و تکامل آینده سازان نظام اسلامی استفاده شود که ثمرات ارزشمندی برای کشورمان دارد.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به رسالت های سازمان دانش آموزی اظهارداشت: این سازمان نقش مهمی در اعتلای فرهنگی و شخصیتی دانش آموزان دارد که می تواند با بهره گیری از همه ظرفیت ها قدم های خوبی دارد.

 

وی ادامه داد: ایجاد زمینه های مشارکت همه جانبه دانش آموزان در زمینه های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دیگر عرصه ها در میان دانش آموزان از رسالت های سازمان دانش آموزی است که می تواند نقش مهمی در ساختن آینده نسل جوان جامعه داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت برنامه ریزی برای استفاده مفید از ظرفیت های نوجوانان و جوانان تصریح کرد و بیان داشت: نسل جوان جامعه سرمایه های ارزشمندی هستند که می توانیم با تربیت صحیح آن ها را در مسیر سعادت و تعالی قرار دهیم.

 

حجت الاسلام جباری افزود: تربیت اسلامی و انقلابی فرزندان امری مهم و اساسی است که نیاز است نظم و قانون مداری در میان فرزندان ترویج شود که برکات و ثمرات گرانقدری دارد.

 

وی با بیان این‌که تقویت روحیه نیکوکاری و تعاون امری ارزشمند و گرانقدر است، گفت: تربیت اجتماعی دانش آموزان نقشی ارزنده در راستای پاسداری از ارزش های اخلاقی دارد که از ضروریات انقلاب اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: سازمان دانش آموزی نیازمند معرفی، دیده شدن و تقویت است که باید در عرصه های توسعه کشور در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سازندگی حضوری ارزنده و فعال داشته باشد.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که نسل جوان جامعه توانمندی های بسیاری دارند که ضرورت دارد آن را گسترش دهیم، گفت: ارتقای علمی دانش آموزان امری مهم و ارزشمند است که باید علم آموزی را در میان این عزیزان ترویج دهیم.

 

وی با اشاره به این که دشمنان از طریق تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف و خواسته های خود هستند، بیان داشت: ایادی استکباری با جنگ نرم و برنامه های مختلف تلاش دارند تا دین محوری را در جامعه تضعیف کنند.

 

حجت الاسلام جباری بر ضرورت توسعه فعالیت های فرهنگی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: نیاز است دستگاهها و ادارات در زمینه گسترش فرهنگی اسلامی تلاش های شایسته ای صورت دهند تا بتوانیم تعالیم والای دینی را به بهترین نحو ممکن در جامعه ترویج دهیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) و معارف قرآنی راهگشای سعادت و تعالی انسان است، افزود: انسان می تواند با بهره گیری از اندیشه های ناب دینی سعادت و رستگاری را برای خود محقق کند.

 

وی در ادامه سخنان خود ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺎﻟﺐ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی اﺻﻮل دﯾﻨﯽ و اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: اﻣﻮر ﻓﺮھﻨﮕﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ طﻮری ﺳﺎﻣﺎﻧﺪھﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﻼﻣﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺟﺮاﯾﯽ ﺷﻮد.

 

حجت الاسلام جباری اﺷﺎﻋﻪ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ را ﯾﮑﯽ از ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ راھﮑﺎرھﺎی رﺷﺪ و ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﺮھﻨﮕﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺮب ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ آزادیھﺎی ظﺎھﺮی و دروﻏﯿﻦ ﺧﻮد ﺑﺎ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ، اﯾﺮاﻧﯽ ﺟﻮاﻧﺎن ﮐﺸﻮر در ھﻢ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺷﻮد.  

 

وی ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮاﯾﻦ ﮐﻪ ﻓﺮھﻨﮓ ﻧﺎب دﯾﻨﯽ ﺑﺎﯾﺪ در اﻗﺼﯽ ﻧﻘﺎط ﺟﮫﺎن ﻧﮫﺎدﯾﻨﻪ ﺷﻮد، اداﻣﻪ داد: اﻣﺮوز ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس ﺟﻤﮫﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ﺟﮫﺎﻧﯽ ﺷﺪن اﺳﻼم ﻧﺎب رﺳﺎﻟﺖ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﺮ ﻋﮫﺪه دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با اقدامات جزیره ای نمی توان به توسعه فرهنگی کشور امید داشت، خاطرنشان کرد: مقابله با هجمه های فرهنگی نیازمند انسجام در برنامه های فرهنگی است./950/202/ب3

ارسال نظرات