۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۸۶۹۵۸
حجت الاسلام میرباقری تأکید کرد؛

ضرورت هوشیاری در خصوص تحریف امام خمینی/ جنگ یمن خاتمه ای جز متلاشی شدن اسلام سلفی ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر جلوگیری از تحریف امام راحل از سوی دشمنان گفت: امروز غرب به دنبال تحرف امام راحل است و می خواهد قرائت امام از اسلام از بین برود همانطور که وهابیت را به وجود آوردند، غرب می گوید خدا باید در زندگی اجتماعی انسان حذف شود، نه تنها خدا بلکه جایگاه خدا هم حذف بشود، اسلام باید از بین برود.
حجت‌الاسلام محمدمهدي ميرباقري، رييس فرهنگستان علوم اسلامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری امشب در یادواره شهدای فریدونکنار با بیان مقام والای شهدا نزد پروردگار گفت: شهدا کسانی هستند که خدا مشتری جان آنها است و خداوند در قرآن می فرماید اینان با خوب کسی معامله کردند و انسان جانی را که با هیچ چیزی معامله نمی کند، وقتی جان خود را می دهند دستمزد آن رسیدن به مقام یقین و توحید است.

 

وی با بیان ازبین رفتن حجاب بین پروردگار و شهدا اذعان داشت: شهدا نزد پروردگار روزی می خورند و حجاب بین آنها و پروردگار از بین رفته است و گاهی ما در حجابیم و این حجاب، قرب حضرت حق را نشان نمی دهد، مجاهدان راه خدا کسانی هستند که حجاب گرفته شده است و در مقام عند الرب هستند و روزی هایی دارند که مخصوص ایشان است و به دیگران تعلق نمی گیرد.

 

حجت الاسلام میرباقری به آثار اجتماعی ایثار و شهادت و ایثار اشاره کرد و گفت: آثار اجتماعی این شهادت ها، ایثارها و شهدا همانند شمع است که راه را برای دیگران روشن می کنند، اما خود شمع می سوزد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهداف والای امام راحل گفت: امام راحل با یک نظام استبدادی ظالم مبارزه کردند و در واقع یک نظام غیر مشروع را ساقط کردند و نبرد امام راحل با طاغوت تنها به علت نامشروع بودن آن بود و امام خمینی(ره) در این هدف موفق شدند، اما انقلاب اسلامی در این محدود نمی شود.

 

وی دومین هدف امام راحل را کوتاه کردن دست مستکبران از خاک کشور ایران دانست و ادامه داد: دومین هدف امام از انقلاب اسلامی از بین بردن تسلط مستکبران بر جوامع اسلامی بود که به مردم و دین و ایمان مردم تجاوز می کردند همانطور که در جنگ جهانی اول و دوم از نفوس مردم ایران حداقل هفت میلیون کم شد با اینکه ما در جنگ جهانی درگیر نبودیم و حاصل این نسل کشی قحطی ایجاد شده از سوی انگلیسی ها بواسطه تأمین نیروهای حاضر در جنگ جهانی بود.

 

حجت الاسلام میرباقری هدف اصلی امام راحل از انقلاب اسلانی را زمینه سازی برای ظهور خواند و گفت: سه چیز در نزد امام خمینی(ره) هدف، اینکه رژیم تغییر کند، بیداری اسلامی ایجاد شود و زمینه سازی برای ظهور ایجاد شود ظهوری که یک حادثه عظیم فراتر از درک ظاهری ما است.

 

وی با اشاره به این که همان طور که امام خمینی(ره) در آخرین روزهای عمر خود در رابطه با مهاجران جنگ تحمیلی گفت: مسؤولان موظف به رسیدگی مشکلات هستند همچنین مردم شرایط را طوری فراهم نکنند که مسؤولان ناچار به دست کشیدن از اهداف انقلاب شوند زیرا هدف زمینه سازی برای ظهور است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر جلوگیری از تحریف امام راحل اظهار داشت: مسأله اصلی این است که غرب در جهت تحرف امام راحل هست و می خواهد قرائت امام از اسلام از بین برود همانطور که وهابیت را به وجود آوردند، غرب می گوید خدا باید در زندگی اجتماعی انسان حذف شود، نه تنها خدا بلکه جایگاه خدا هم حذف بشود، اسلام باید از بین برود.

 

وی اسلام آمریکایی را متزلزل و رو به سستی خواند و گفت: امروزه اسلام از درون مورد هجوم قرار گرفته است و سلفی گری در اسلام دارد طرفدارانش را کم می کند و گرایش به اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) در حال پیشرفت است و ما اکنون از داخل با اسلام آمریکایی در حال نبردیم.

 

حجت الاسلام میرباقری با بیان این که جنگ یمن بی تردید خاتمه ای جز متلاشی شدن اسلام سلفی ندارد، بیان داشت: ملت مقاوم یمن به حتم پیروز نهایی این جنک نابرابر را رژیم سعودی خواهند بود.

 

استاد حوزه علمیه در بخش پایانی سخنان خود گفت: شهدای گمنام طوری با خدا معامله کردند که نمی خواستند نامی از آنها بماند و این گمنامی محضر خیر شده است که بیشترین توجه و گره گشایی مربوط به این شهدای عزیز است  شهدایی که امام راحل هنگام قطعنامه گفت ما یک لحظه از این جنگ پشیمان نیستیم، این جنگ سرچشمه بیداری در منطقه است و این شهدا امامزادگان عشق هستند./950/202/ب3

ارسال نظرات