۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۲۸۶۹۶۶
امام جمعه خمین:

نقش رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ درجامعه بی بدیل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خمین گفت: نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در بین اقشار جامعه بی بدیل و تاثیر گذار است.
حجت الاسلام سيد علي حسيني امام جمعه خمين حجت الاسلام سيد علي حسيني امام جمعه خمين

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه خمین  عصر امروز،  در دیداربا رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی افزود: نهادینه کردن فرهنگ برگرفته از دین مبین اسلام در جامعه نیاز به اطلاع رسانی دقیق و کارآمد دارد.


امام جمعه خمین نقدپذیر بودن برخی از مسؤولان در کارهای اجرایی را امری پسندیده دانست و اظهار کرد: نقد منصفانه و اگاهانه رسانه ها و عرصه مطبوعات از خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی موجب ترقی و پیشرفت جامعه و خدمات رسانی به خلق خدا خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی اصلاح فرهنگ تجمل گرایی و اسراف در مراسم ترحیم و جشن های شادی را خواستار شد و اظهار کرد: توجه به آموزه های اخلاق اسلامی یک ضرورت است و برای ساماندهی فرهنگ نیاز به کارهای زیربنایی و بلند مدت است.


امام جمعه خمین ، پرهیز از هزینه های گزاف در مراسم تدفین و ترحیم یک ضرورت عنوان کرد و گفت: برخی از افراد جامعه بنا بر رسم چشم هم چشمی برای برگزاری مجالس ترحیم متوسل به دریافت تسهیلات بانکی وقرض می شوند که این فرهنگ شایسته و زیبنده جامعه اسلامی نیست.


حجت الاسلام حسینی راه اندازی یک مجتمع فرهنگی،هنری، سیاحتی تجاری در مجاور بیت تاریخی امام خمینی در شهر خمین را در پیشرفت و اشتغالزایی شهرستان خمین ضروری دانست و گفت: اطلاع رسانی از ظرفیتهای زادگاه امام راحل باید در دستور جدی رسانه ها قرار گیرد.


گفتنی است، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین نقش رسانه ها و خبرنگاران در پیشرفت توسعه جامعه را تشریح کرد و گفت: خبرنگاران در نظام جمهوری اسلامی به عنوان دیدبان ، مشکلات، کاستی ها و پیشرفتهای جامعه را رصد کرده و بصورت شفاف بازگو می کنند. /842/202/ب3

 

ارسال نظرات