۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۸۶۹۸۴
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال:

اخلاق نیک با خانواده کاستی های زندگی را کمرنگ می کند

خبر گزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال با اشاره به این که بعد از هر سختی یک راحتی وجود دارد، گفت: امام جواد(ع) می فرماید، صبور باش و بدان که انسان های صبور و متقی عاقبت بخیر می شوند.
حجت الاسلام حسين كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال صبح امروز جمعه در جلسه قرائت قرآن جوادالأئمه(ع) روستای دارالسیاده علوی در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که به امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) ابن الرضا می گویند، گفت: امام رضا در زمان امامت خود ولی عهد بوده است، از این رو امامان بعد از ایشان را ابن الرضا خطاب می کنند.

 

وی با بیان این که ناصبی ها ضد اهل بیت(ع) هستند، گفت: جمعیت اهل سنت در دنیا قابل توجه است که اکثرا محب اهل بیت(ع) هستند و کتبی را نیز در رابطه با فضائل ائمه(ع) نوشته اند.

 

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که برخی از دینداری پدر خود گله مند هستند، گفت: امام جواد(ع) در جواب شخص ناصبی که از کردار پدر خود ناراحت بود می فرماید با پدر خود مدارا کن و به او توهین نکن.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال با تأکید بر این که مردی که درآمد کمی دارد می تواند با اخلاق نیک خود رضایت خانواده را جذب کند و کمبودهای زندگی را کمرنگ جلوه دهد، گفت: فرزندان باید با نیکویی با والدین صحبت کنند.

 

وی با اشاره به این که بعد از هر سختی یک راحتی وجود دارد، گفت: امام جواد(ع) می فرماید، صبور باش و بدان که انسان های صبور و متقی عاقبت بخیر می شوند.

 

 

به گفته وی، در زمان حیات آیت الله شهید بهشتی به ایشان تهمت های بسیاری می زدند و برخی از ایشان درخواست می کردند که از خود دفاع کند اما آیت الله شهید بهشتی در جواب آنها فرمود خداوند در قرآن کریم می فرماید من از انسان مؤمن دفاع می کنم، از این رو شاهد بودیم که ناسزاگویان به ایشان از کرده خود پشیمان شدند.

 

حجت الاسلام کاظمی با تأکید به استوار بودن بر ولایت اهل بیت(ع)، افزود: اگر پدر فرزندش را به گناه تشویق کند، فرزند نباید از او تبعیت کند.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه فدک به ماه های حرام در دوران جاهلیت اشاره کرده است، گفت: در دوران جاهلیت حق کشی بسیار زیاد بوده و حضرت فاطمه(س) خطاب به خلیفه اول می فرماید آیا دوران جاهلیت برگشته است که ایشان به ضایع شدن حق امیرمؤمنان(ع) اشاره داشته است./1307/202/ب1

ارسال نظرات