۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۸۶۹۸۵
استاد حوزه علمیه:

آل سعود با حمایت از گروه های تروریستی تیشه به ریشه خود می زند

خبرگزاری رسا ـ استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: آل سعود فریب کشورهای استکباری را خورده و با حمایت از گروه های تروریستی تیشه به ریشه خود می زند.
حجت الاسلام سيد مهدي درياباري

حجت الاسلام سید مهدی دریاباری، استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که یمن از کشورهایی است که مردم آن از صدر اسلام به اسلام گرویدند، گفت: شخصیت ها و علمای بزرگی در کشور یمن مایه مباهات بوده و آثار و مراکز فرهنگی و تاریخی متعددی در این کشور وجود دارد.

 

وی افزود: کشور یمن از آب و هوای مناسبی برخوردار است و شهر صنعا از خوش آب و هواترین مناطق آن است که البته سرزمین برهوت نیز در این کشور قرار دارد.

 

حجت الاسلام دریاباری با بیان اشاره به این که حوثی ها شیعه چند امامی هستند، گفت: یکی از عوامل تجاوز عربستان به مردم مظلوم یمن و تخریب زیرساخت های این کشور، شیعه بود مردم آن است.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر کینه آمریکا، اسرائیل و عربستان نسبت به شیعیان، گفت: جای تأسف دارد که برخی ظاهری اسلامی دارند و دست به برادر کشی در سوریه، عراق و یمن می زنند و از گروه های تروریستی نیز حمایت می کنند.

 

به گفته وی، آل سعود فریب کشورهای استکباری را خورده و با حمایت از گروه های تروریستی تیشه به ریشه خود می زند.

 

وی با اشاره به رأی مردم سوریه به بشار اسد، گفت: دنیا باید به رأی مردم کشورها احترام بگذارد و کشوری در امور داخلی کشور دیگر دخالت نکند.

 

حجت الاسلام دریاباری با یادآوری تخریب زیرساخت کشورهای اسلامی و کشتار مردم از سوی عده ای که خود را مسلمان می نامند، گفت: مسلمان نماها خانه های مردم را تخریب کردند و هزاران نفر را کشتند و زخمی کردند و خود را نیز انسان می نامند.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: دشمن گروه های تروریستی مانند داعش را ایجاد کرده و یک عده اوباش و زندانی را اجیر کرده تا با نام اسلام به اسلام ضربه زنند و چهره اسلام را تخریب کنند و دین مبین اسلام را بد جلوه دهند.

 

وی با تأکید بر ایستادگی آزاد مردان عالم در مقابل عربستان، اسرائیل و داعش، گفت: انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای مستکبر نباید انتظار داشته باشند که ملت های عالم چپاول آنها را فراموش کنند.

 

به گفته وی، انگلیس ثروت کشورها را استثمار کرده و آنها را برنگردانده و عذرخواهی هم نکرده است و با این وجود انتظار دارند مردم  جهان آنها را قبول داشته و دوست داشته باشند.

 

حجت الاسلام دریاباری گفت: انگلیس اقدام عملی برای جبران خسارات خود نکرده است که بخواهد درخواست اطمینان ما به خود را داشته باشد./1307/302/ب1

ارسال نظرات