۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۸۷۰۲۶
امام جمعه اصفهان:

شورای نگهبان حافظ انقلاب است/ در نظارت استصوابی باید جلوی اشتباهات و افراد خطاکار گرفته شود

خبرگزاری رسا- آیت الله طباطبایی نژاد، با اشاره به نقش بی بدیل شورای نگهبان در حفاظت از انقلاب اسلامی، گفت: نظارت استصوابی تنها به معنای نگاه کردن نیست، بلکه باید دقت شود تا کار صحیح انجام گیرد و جلوی اشتباهات و افراد خطاکار در جریان انتخابات گرفته شود، زندگی های پر زرق و برق امروزی فاجعه به بار آورده است.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان، گفت: در قانون اساسی آمده که شورای نگهبان باید بر انتخابات نظارت داشته باشد، در زمان امام(ره) یک عده ای بودند که می گفتند نظارت در این جا به معنای نگاه کردن است.

وی ادامه داد: آن عده امروز هم در کشور در بین جریان سیاسی خاصی وجود دارند و هنوز هم آن مطالبات را مطرح می کنند که شورای نگهبان نمی تواند در جریان برگزاری انتخابات دخالت کند، در دوران رهبری حضرت امام(ره)، این قانون از سوی شورای نگهبان تفسیر شد و معلوم شد که شورای نگهبان باید در هنگام دیدن خطا در انتخابات دخالت کند.

 

امام جمعه اصفهان ابراز داشت: هر عقل سلیمی می پذیرد که نظارت تنها به معنای نگاه کردن نمی تواند جلوی فساد و خطا را بگیرد، حال آن که حضرت امام(ره) فرمودند که شورای نگهبان حافظ انقلاب است، مقام معظم رهبری هم مکرر فرموده اند، حالا چگونه شورای نگهبان فقط با نگاه کردن می تواند به وظیفه خود عمل کند.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: نظارت استصوابی در لغت به معنای طلب صواب کردن است، صواب هم به معنای صحیح و درست بودن است، در نظارت استصوابی باید جلوی اشتباهات و افراد خطاکار گرفته شود تا مبادا افراد نالایق در سمت نمایندگی مردم و در صدر مقامات مملکتی قرار نگیرند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت دومین شهید محراب، آیت الله مدنی، نماینده امام در آذربایجان و امام جمعه تبریز، گفت: آیت الله مدنی هرگاه نام امام حسین(ع) را به زبان می آورد، بی اختیار اشک از دیدگانش جاری می شد، هیچ گاه از سختی ها گلایه نمی کرد و همواره مراقب بود تا بر خلاف رضایت الهی صحبت نکند.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان، بیان داشت: مناسبت مهم دیگر هفته شهادت امام جواد(ع) است که در سن پایین به امامت رسیدند و با قدرت علمی بالا و معجزاتی که بروز دادند، توانستند ثابت کنند که مقام امامت نیازمند سن و سال بالا نیست، سرانجام امام نهم شیعیان به دستور معتصم عباسی به بغداد فراخوانده شد و با زهر همسرش که دختر مامون بود، به شهادت رسید، در حالی به ایشان اجازه ندادند تا آب بنوشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در اول ذی الحجه، تصریح کرد: به تعبیر رسول اکرم(ص) ازدواج ایشان با یکدیگر یک ازدواج معمولی نبود، بلکه ازدواجی بود که خداوند عقد آن را در عرش بسته بود، ازدواج و زندگی ایشان باید الگوی امروز جوانان ما برای تشکیل خانواده باشد.

امروزه زندگی های پر زرق و برق فاجعه به بار آورده است/ باید اولویت در جذب نیروی کار با مردان باشد

وی تاکید کرد: امروزه متاسفانه زندگی های پر زرق و برق در جامعه فاجعه به بار آورده است و هر چه هم زمان می گذرد بر شدت آن افزوده می شود، نمی شود که ما با قرار دادن و باب کردن مهریه های بالا و هزینه های سرسام آو زندگی باعت تاخیر در ازدواج جوانان شویم و بعد هم بگوییم این مشکل شخصی افراد است، بلکه این امر معضلی است که شرارت آن دامان همه افراد جامعه را می گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: یکی از اشتباهات حکومت ما این است که اولویت در کار را به مردان نمی دهند، اولویت در جذب نیروی کار باید با مردان باشد تا بتوانند به خواستگاری دختران بروند، دختران هم ازدواج کنند و خانم خانه باشند، در اسلام هزینه های زندگی بر دوش مردان است، نباید زنان شغل های مردانه را اشغال کنند، وظیفه زنان چیز دیگری است.

آیت الله طباطبایی نژاد هشدار داد: چرا به زبان مرگ بر آمریکا می گوییم اما در عمل دلمان برای غرب و تقلید از اعمال آنان می تپد، این اشرافی گری ها به خصوص در امر ازدواج جوانان خلل ایجاد می کند و گناه بزرگی است، در اشتغال هم این که یک زن رانند تریلی باشد، افتخارآمیز نیست، زن باید وظیفه تربیت فرزند و اداره خانه و شوهرداری خود را انجام دهد.

وی اظهار داشت: مناسبت دیگر هفته جشن عاطفه هاست که امیدوارم مثل همیشه به کودکان بی سرپرست یا کم بضاعت کمک کنیم تا آن ها هم بتوانند مانند فرزندان خودتان آبرومندانه تحصیل و زندگی کنند، چه بسا از میان آن ها افرادی به دست می آید که در آینده باعث افتخار مملکت می شوند و خدمت های فراوانی  به جامعه ارائه خواهند کرد.

امام جمعه اصفهان در خطبه اول، قرآن را مهمترین معجزه پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: قرآن بیشتر از آن که نشان دهنده ارتباط پیامبر(ص) با خداوند باشد، اثبات کننده وجود خداست، چراکه هیچ کتابی نمی تواند بدون نویسنده باشد و تا کنون هم هیچ کس نتوانسته کلامی مشابه قرآن بیاورد و این نشان می دهد که نویسنده قرآن بشر نیست، بلکه مافوق بشر و پروردگار عالمیان است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به داستان شکسته شدن بت بزرگ به دست ابراهیم نبی(ع)، اذعان داشت: مهمترین جنبه اعجاز قرآن محتوای آن است، این داستان قرآنی به بهترین نحو و با استدلال عقلی به مبارزه با جهل در پرستش غیر خدا می پردازد، در حالی که امروزه با تمام پیشرفت های علمی بشر هنوز در چین، ژاپن، هند و سایر کشورها حیوانات و یا حتی اعضای بدن زن و مرد به عنوان خدا پرستش می شوند. /869/پ201/ج

ارسال نظرات