۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۸۷۱۰۹
آیت الله طبرسی:

برگزاری یادواره های شهدا عامل پیوند بین نسل گذشته و جدید است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برگزاری یادواره های شهدا، مهم ترین عامل در ایجاد پیوند بین نسل گذشته و نسل فعلی جامعه است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران جمعه شب در یادواره 31 تن از شهدا و دو تن از علمای گرانقدر دهستان استخرپشت نکا در روستای مرس، اظهار کرد: ایستادگی امروز ما در برابر قدرت های بزرگ جهان و نه گفتن به آنان به برکت ولایتمداری و خون پاک شهدا است که انقلاب را بیمه کرده است.

 

وی با بیان این که برگزاری یادواره های شهدا، مهم ترین عامل در ایجاد پیوند بین نسل گذشته و نسل فعلی جامعه است، افزود: یادواره شهدا راهی برای آشنایی بیشتر نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت است تا جوانان و مردم ما بیشتر با اهداف و آرمان شهدا مأنوس شوند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ولایتمداری ملت ما در شرایط مختلف و بیزاری جستن از دشمنان، گفت: باید مراقب حرکات نرم و شیطنت های مختلف دشمن در رابطه با فرهنگ شهید و شهادت و ارزش های این انقلاب باشیم که اگر خدای ناکرده ارزش های دفاع مقدس در جامعه ما کمرنگ شود، شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد.

 

آیت الله طبرسی ادامه داد: مازندران با تقدیم بیش از ده هزار شهید در کشور به عنوان استان ولایی که شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کرده است شناخته شده است و همچنین سردمدار برپایی یادواره‌های شهدا و تداعی جانفشانی‌های آنها بوده است که باید این حرکت های فرهنگی استمرار یابد.

 

وی ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا در مناطق مختلف این استان و حتی در روستاهای دوردست و اجرای این برنامه های مفید فرهنگی نشان دهنده مسؤولیت‌پذیری متولیان و مدیران بوده که با ارزش نهادن به این فرهنگ اعلام می‌کنند که نسبت به سرنوشت کشورشان بی تفاوت نیستند.

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه شهدا با آگاهی کامل راه خود را انتخاب کردند و ادامه راه شهدا و قدم نهادن در مسیر آنان از جمله وظایف مهمی است که بر عهده ما نهاده شده است، یادآور شد: شهدای ما در طول 8 سال دفاع مقدس و جنگ نابرابری که دشمن علیه ما به راه انداخت جانانه ایستادند و از مملکت دفاع کردند و اکنون ما نیز در جنگ نرم دشمن، وسیله دفاع از مملکت و خانواده و جوانان را بر عهده داریم.

 

آیت الله طبرسی گفت: دشمن هیچ گاه دست از جنگ با ما بر نداشته است و از همان آغاز انقلاب اسلامی ایران نبرد نابرابر خود را علیه ما آغاز کرد و جنگ و دفاع همچنان ادامه دارد، اما صحنه دفاع و مقابله با دوران دفاع مقدس متفاوت است، امروز دشمنان با کشورمان وارد جنگ اقتصادی و فرهنگی شده است.

 

وی اظهار داشت: همه ما در مقابل خون شهدا مسؤول هستیم و باید راه و فرهنگ شهادت در تمام مراحل زندگی ما ساری و جاری باشد و زندگی ما برگرفته از تفکر شهدای ما که دارای زندگی اسلامی و اهل بیتی بودند، باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه یادآور شد: برگزاری یادواره شهدا، یکی از راه و روش قرار گرفتن در مسیر شهدا است که باید استمرار یابد تا زندگی ما زندگی ارزشی و اعتقادی شود.

 

آیت الله طبرسی با تاکید بر مطالعه و عمل به وصایای شهدا گفت: وصیت نامه های شهدا، چراغ راه زندگی ما در تمام ایام است که باید با مطالعه دقیق آن، راه و رسم خوب زندگی کردن و ارزشی شدن را فرا گیریم.

 

رییس ستاد یادواره دهستان استخرپشت نیز با گرامیداشت نام و یاد 31 شهید دهستان استخرپشت و دو تن از علمای ارزشمند این دیار گفت: برگزاری یادواره شهدا، از ضرورت های مهم جامعه ما برای بیداری در جامعه و حفظ ارزش های این انقلاب است.

 

ابوالقاسم مبینی افزود: همه ما در برابر خون شهدا و علم و دانش روحانیون و علمایی که برای ما زحمت کشیدند، مسؤول هستیم و امیدواریم با برگزاری این یادواره ها دین خود را به شهدا، علما و انقلاب ادا کنیم.

 

وی گفت: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم و در مقابل توطئه های دشمنان بایستیم، باید راه شهدا را ادامه دهیم و ادامه دادن راه شهدا هم در سایه زنده نگه داشتن یاد و خاطره و سیره و روش آن ها محقق می شود./1317/202/ب1

ارسال نظرات