۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۲۸۷۱۱۹
حجت الاسلام پناهیان:

ایجاد شک و تردید در مردم از راه‌های نفوذ استکبار در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه راه فخرالائمه(ع) به فتنه دیگر استکبار در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: فتنه دیگر آمریکا برای نفوذ در ایران، ایجاد شک و تردید در میان مردم است که در حال حاضر برای رسیدن به اهدافش در اصول انقلاب، مبانی امام و سخنان رهبری ایجاد شک و تردید می‌کند و آمریکایی را که مردم به زور بیرون رانده‌اند را می‌خواهد از پنجره وارد کند.
حجت‌الاسلام احمد پناهيان، رييس مؤسسه فرهنگي فخرالائمه(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد پناهیان، مدیر مؤسسه فرهنگی راه فخرالائمه(ع)، در مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا(س) پردیسان با تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: موقعیت امام رضا(ع) در میان مسلمانان و در حکومت بنی‌عباس، نشاندهنده شأن و جایگاه ایشان در جامعه اسلامی بوده است؛ اما جای سؤال است که چرا امام جواد(ع) در عنفوان جوانی و در کمال غربت به شهادت رسید؟

 

امام جواد(ع) سه فتنه دولت ضلال و حاکمیت طاغوت، تظاهر باطل و ایجاد شک و تردید در میان مردم را عامل محدودیت در جامعه مسلمین برشمردند

وی امام جواد(ع) را امتحان بزرگ الهی برای جامعه مسلمین خواند و ابراز داشت:‌ امام جواد(ع) در جوانی به امامت رسیدند و سه فتنه دولت ضلال و حاکمیت طاغوت، تظاهر و ریاکاری جریان باطل و ایجاد شک و تردید در میان مردم را عامل محدودیت برای نقش آفرینی در جامعه مسلمین برشمردند.

 

حجت الاسلام پناهیان به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:‌ با پیروزی انقلاب، حاکمیت طاغوت نابود شد و بعد از آن اغلب گروه‌ها و جریان‌های باطل که با نام‌های مختلف تظاهر و ریاکاری می‌کردند، رسوا شدند و فتنه 88 نیز بعد از رسوایی و آشکار شدن ماهیت ضد انقلابی و اهداف استکباری‌اش از صحنه بیرون رانده شدند.

 

وی افزود: اما فتنه سوم، ایجاد شک و تردید در میان مردم است که همیشه مزاحم جریان‌ حق شده است؛ چنان که بنی‌امیه بعد از جعل حدیث و ایجاد اسلام‌ قلابی اموی توانستند امام حسین(ع) را مظلومانه به شهادت برسانند و اهل بیت(ع) را از صحنه سیاست و حاکمیت جامعه دور کنند.

 

ایجاد شک و تردید در میان مردم فتنه سوم در نظام اسلامی است

مدیر مؤسسه راه فخرالائمه(ع) به هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره جریان تطهیر چهره آمریکا در کشور اشاره و تصریح کرد:‌ این جریان برای رسیدن به اهدافش در اصول و مبانی انقلاب و امام خمینی(ره) ایجاد شک و تردید می‌کند و آمریکایی که مردم به زور بیرون رانده‌اند را می‌خواهد از پنجره وارد کند.

 

وی ادامه داد: جامعه اسلامی که امام رضا(ع) در آن یک گام برای به دست گرفتن به ولایت لازم داشت با ایجاد شک و تردید عده‌ای به نام واقفیه و زیر سؤال بردن اصل امامت به جایی رسید که فرزندش امام جواد(ع)‌ در جریانی فرمودند «به دلیل شک و تردید شما نمی‌توانم حرفی بزنم» بعد دست بر دهان مبارک گذاشت و فرمود «جواد سکوت کن، چنان که پدرانت سکوت کردند».

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای نفوذ در عرصه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور تصریح کرد: چرا برخی از مسؤولان سعی می‌کنند در مقابل سخنان روشنگرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب، ایجاد شک و تردید کرده و آمریکای جنایتکار را فرشته نجات معرفی کنند.

 

موضوع ضرورت نابودی اسرائیل و اهمیت عدم رابطه با آمریکا منطقی و عقلانی است

وی ایجاد شک و تردید در مردم برای ناکارآمد جلوه دادن مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی را توطئه دشمن خواند و گفت: برخی مسؤولان در مقابل سخنان قانونگرایانه و صریح رهبر معظم انقلاب در موضوع‌ صحت انتخابات و صداقت نظام، زیر سؤال نبردن مجلس خبرگان و بررسی برجام در مجلس شک و تردید ایجاد می‌کنند که باید به قانون عامل باشند و بر خلاف سخنان رهبری موضع نگیرند.

 

مدیر مؤسسه راه فخرالائمه(ع) خاطرنشان کرد: رهبری به صراحت اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از موضوع برجام زیاد خوشحال نباشد؛ زیرا 25 سال دیگر را نخواهند دید و اگر کسی منطق داشته باشد و عقلانی بیندیشد، موضوع ضرورت نابودی اسرائیل و اهمیت عدم رابطه با آمریکا را درک می‌کند.

 

برخی با ادعای پیروی از انقلاب، امام و رهبری در مردم شک و تردید ایجاد می‌کنند

وی یادآور شد: برخی با ادعای این که هیچ کسی برای آنها امام خمینی(ره) نمی‌شود، یک قدم برای اسلام و نظام بر نمی‌دارند و بلکه با سکوت نظام اسلامی را تضعیف می‌کنند؛ در صورتی که پرچم اصل است و باید به پرچم‌دار کمک کرد.

 

حجت الاسلام پناهیان گفت: امام صادق(ع) در کنار خانه کعبه فرمودند «مردم در زمان جاهلیت همین گونه طواف می‌کردند و به دور کعبه می‌چرخیدند؛ در صورتی که بعد از توحید باید به امامشان لبیک بگویند»؛ یعنی ولایتمدار شدن به این است که امام ما را تأیید کند نه فقط ادعای ولایت داشته باشیم؛ چنان که در حال حاضر نیز برخی با ادعای پیروی از انقلاب، امام و رهبری در مردم شک و تردید ایجاد می‌کنند./908/پ202/ش

ارسال نظرات