۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۸۷۱۲۴
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

اقتصاد مقاومتی، خودکفا و عزت آفرین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با اشاره به مبانی و مفاهیم اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی به جهت درون زا بودن، عامل اقتدار و عزت کشور است.
ديدار با حجت الاسلام انتظاري

حجت‌اسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و امام جمعه جلفا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اقتصاد مقاومتی را راهکار مؤثر حل مشکلات کشور از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی راهکار رهبری برای حل مشکلات کشور است.

 

وی اقتصاد مقاومتی را نسخه بومی حل مسائل اقتصادی میهن اسلامی عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی به جهت درون زاد بودن، اقتصادی خودکفا و قدرت آفرین است و عزت و اقتدار کشور را با استقلال در امئر اقتصاد برای دولت و ملت به ارمغان می آورد.

 

امام جمعه جلفا حقیقت اقتصاد مقاومتی را مسأله‌ای جدای از توافق هسته‌ای دانست و تأکید کرد: چنین اقتصادی در گرو توجه به درون شکوفایی مالی کشور را به دنبال خواهد داشت، بنابراین در مفاهیم اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور متأثر از بیرون نخواهد بود.

 

وی مصرف کالا های داخلی و خرید تولیدات کشور و عدم گرایش به کالا های خارجی را از دیگر موارد توسعه اقتصادی کشور خواند و تصریح کرد: مصرف کالا های داخلی از اساسی ترین موارد اقتصاد مقاومتی است، ارتقاء سطح کیفی محصولات داخلی در تشویق مردم به خرید کالاهای داخلی مؤثر است.

 

مدیر حوزه علمیه استان توجه و دقت در مصرف و تزریق سبک زندگی دینی در میان احاد ملت را اساسی عنوان و خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف در درون کشور توجه به مصرف صحیح و صرفه جویی از موارد مهم تحقق اقتصاد شکوفا است.

 

وی سبک زندگی دینی را یک الگو و فرهنگ صحیح و کارآمد در اصلاح الگو مصرف جامعه است، افزود: حوزه های علمیه و روحانیت باید در قبال مطالبات رهبری خود را مسؤول بدانند و در راستای تحقق بیانات ایشان قدم بر دارند، حوزه در این مورد پیشگام باشد.

 

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر همدلی و همزبانی میان ملت و مسؤولان، هر دو گروه را در تحقق اقتصاد مقاومتی مسؤول دانست و ابراز داشت: باید با توسعه صنعت داخلی و ارتقاء کیفی محصولات در راستای حل معضل اشتغال جوانان قدم برداشت./854/302/ب3

ارسال نظرات