۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۲۸۷۱۳۶
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین:

امر به معروف و نهی از منکر نباید مورد بی‌توجهی و غفلت مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین اگر امر به معروف و نهی از منکر را موضوعی پیش پا افتاده بدانیم جامعه اسلامی به فساد و تباهی کشیده می‌شود، اظهار کرد: این موضوع نباید مورد بی‌توجهی و غفلت مسؤولان قرار گیرد.
حجت الاسلام علي معبودي

حجت‌الاسلام و المسلمین علی معبودی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به مسأله امر به معروف و نهی از منکر گفت: این اصل مهمی است که هیچ گاه نباید فراموش شود و مورد بی‌توجهی و غفلت مسؤولان قرار بگیرد.

 

وی در ادامه افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر را موضوعی پیش پا افتاده بدانیم جامعه اسلامی به فساد و تباهی کشیده می‌شود و تا مدت‌ها اثرات مخرب ترویج فساد در جامعه نمایان خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام معبودی با بیان این‌که سکوت در مقابل گناهِ دیگران و فساد در جامعه نه تنها به معنای عدم دخالت در زندگی افراد نیست، تاکید کرد: بلکه این سکوت نشانه ضعف ایمان در برابر نقش اجتماعی یک مسلمان است و از نشانه‌های خیانت به اسلام و جامعه اسلامی است که پیامدهای مخرب آن گریبان‌گیر همه خواهد بود.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با بیان این‌که با شعله‌ور شدن آتش؛ تر و خشک با ‌هم می‌سوزاند، ابراز داشت: این مساله که ما در برابر جامعه اسلامی و نقش اجتماعی یک مسلمان از خود انفعال نشان دهیم به معنای بی‌توجهی به فرمان الهی و زیر پاگذاشتن حدود الهی است که موجب خواهد شد جامعه به سوی هلاکت و تباهی برود.

 

این مسؤول افزود: انسان تنها موجودی است که می‌تواند از خاک به افلاک عروج پیدا کرده و یا به پست‌ترین درجه یک بشر سقوط کند که نشانه وجود اختیار در انسان برای انتخاب مسیر زندگی فردی است که باید این اختیار مورد هدایت قرار گیرد و امر به معروف و نهی از منکر یکی از راه‌های هدایت انسان به شمار می‌رود.

 

وی خاطرنشان کرد: انسان می‌تواند موانع سعادت و لغزش‌گاه‌های زندگی خود را شناسایی کرده و آن‌ها را از مسیر کنار بزند که امام علی‌(ع) در نهج البلاغه به ذکر تعدادی از این موانع می‌پردازد و مهم‌ترین‌ آن‌ها را جهل و نادانی معرفی می‌کند که موجب گناه و نافرمانی است.

 

حجت‌الاسلام معبودی خوردن لقمه حرام، لجاجت در برابر دستورات الهی، بلندپروازی و داشتن آرزوهای دست نیافتنی را از جمله لغزشگاه‌ها و موانع سعادت اخروی دانست و عنوان کرد: باید از این موانع پرهیز کرد تا بتوان در مسیر حقیقت قدم برداشت و به سوی سعادت راه پیمود.

 

وی در پایان گفت: آحاد مردم با تأسی از شهدای گرانقدر و با اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌توانند از بروز فساد‌های اجتماعی و نادیده گرفتن حدود الهی جلوگیری کنند تا زمینه‌های شکل‌گیری تمدن اسلامی فراهم شود./955/302/ب3

ارسال نظرات