۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۸۷۱۵۶
امام جمعه فاروج:

فتنه‌گران درصدد تضعیف شورای نگهبان و تردید مردم هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: فتنه گران و عمال دشمن درصدد تضعیف شورای نگهبان و ایجاد تردید در بین مردم برای شرکت در انتخابات هستند.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخابات و نقش شورای نگهبان در آن، اظهار کرد: در سال جاری مهم ترین مسؤولیت و اولویت همه مردم ایران اسلامی به ویژه مسؤولان نظام و دولت، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

 

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری اهمیت بیشتری نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد، افزود: در مورد هر دو انتخابات، بررسی نامزدها و احراز صلاحیت آنها امری قانونی و عقلانی بوده و می بایست همانند گذشته با دقت و جدیت انجام شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند رأی مردم در انتخابات حق الناس بوده و در کنار آن رأی شورای نگهبان و نظارت استصوابی این نهاد نیز حق الناس محسوب شده و می بایست با دقت تمام لحاظ شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود اهمیت موضوع و روشن گری های رهبری، متأسفانه برخی از افراد که ازقضا شماری از آنها در رده مسؤولان کشور نیز قرار دارند، در مورد نقش شورای نگهبان در انتخابات اظهارنظرهای ناصواب و موضع گیری های نادرست دارند.

 

حجت الاسلام قلیزاده اضافه کرد: کسانی که درصدد تضعیف شورای نگهبان و نیز ایجاد تردید در انتخابات و حضور مردم در این رویداد بزرگ هستند از عمال دشمنان محسوب شده و ملت ایران آنها را فتنه گر می دانند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج گفت: درواقع فتنه گران و عمال دشمن درصدد تضعیف شورای نگهبان و ایجاد تردید در بین مردم برای شرکت در انتخابات هستند که باید در این زمینه هوشیار بود.

 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی با بی طرفی کامل به وظایف قانونی و شرعی خود عمل می کند، افزود: با وجود این متأسفانه برخی افراد در آستانه برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هم‌ راستا با دشمنان تابلودار انقلاب و نظام اسلامی، هجمه گسترده ای علیه نهاد شورای نگهبان آغاز کرده و تلاش می کنند با تضعیف این نهاد، سلامت انتخابات را خدشه دار کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با یادآوری اینکه شورای نگهبان همواره مورد حمایت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هست، خاطرنشان کرد: کسانی که داعیه پیروی از امام خمینی(ره) و در خط امام بودن را دارند نباید با اظهار نظرهای نامناسب نسبت به وظایف شورای نگهبان، بهانه تراشی و تشکیک کنند.

 

وی تصریح کرد: این افراد قصد دارند با فضاسازی های نادرست و نسبت دروغ زدن به نهادهای اصیل انقلاب، برای خود حاشیه امنی ایجاد کرده و به خیال خام خود راه خویش را برای رسیدن به کرسی های مجلس هموار سازند در حالی که باید آگاه باشند عملکرد آنها در تضعیف نظام و انقلاب و همراهی آنان با دشمنان نظام اسلامی، همانند گذشته از سوی نهادهای نظارتی و امنیتی با دقت و تیزبینی رصد شده و در آینده سیاسی آنها اعمال می شود.

 

امام جمعه فاروج در خاتمه با تأکید بر هوشیاری بیشتر مسؤولان در زمینه اظهارات و موضع گیری های خود، افزود: مسؤولان می بایست همراه و همگام با مردم تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور، قانونی و بدون حاشیه انجام داده و در این مسیر مر قانون را به درستی اجرا کنند./9314/302/ب3

ارسال نظرات