۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۸۷۱۹۰
مدیر کل تبلیغات قزوین:

ما نیازمند فتوای شجاعانه مراجع در جهت توسعه صنعت سینما هستیم

خبرگزاری رسا ـ ‌مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مراجع تقلید ظرفیت بالایی در زمینه گسترش صنعت سینما دارند، آنان می‌توانند با دادن فتوا در جهت اختصاص یکی از موارد وقف و نذر برای ساخت سینما و اختصاص بودجه‌هایی که در دست دارند برای ساخت فیلم و همچنین با تبلیغ برای دیدن فیلم‌هایی همچون محمد رسول الله نقش بسیار موثری را در توسعه صنعت سینمای کشور و مشروعیت دادن و تبلیغ آن ایفا کنند.
روز سينما

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به مناسبت روز سینما در توضیح نقش سینما در ترویج فرهنگ اسلامی به پایه‌های تبلیغ کار آمد اشاره کرد و گفت: یک تبلیغ کارآمد و موثر در هر زمینه‌ای بر چهار رکن اساسی پیام دهنده،‌ پیام گیرنده، محتوا و ابزار پیام استوار است.

 

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با تاکید به محتوا و ابزار پیام  ابراز داشت:‌ رصد کردن ذائقه مخاطبین و تنظیم برنامه‌ها بر اساس آن از جمله مواردی است که در بخش محتوا باید مد نظر قرار گیرد، درحال حاضر نیز مخاطب شناسی به طور جدی در سینماهای دنیا دنبال می‌شود،‌ همچنین ابزار انتقال پیام نیز توسعه زیادی پیداکرده‌اند.  

 

وی خاطر نشان کرد: سینما به عنوان یکی از هنرهای چندگانه‌ای که در دست انسان هست و  همچنین به عنوان یک پیام دهنده تصویری ظرفیت بالایی را برای انتقال پیام‌های عمیق دارا است،‌ بنابراین نباید از نقش آن غافل شد و باید تلاش کرد تا از آن به شکل صحیح استفاده کرد.

 

حجت‌الاسلام نعمت اللهی ادامه داد:‌ بسیاری از دشمنان عامدا و عالما سعی دارند چهره خشنی از اسلام را به نمایش بگذارند، بنابراین ساختن فیلم‌هایی همچون محمد رسول الله(ص) و امام علی(ع) می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشد.   

 

وی با اشاره به قدرت‌های بزرگ سینمایی در جهان عنوان کرد: امروزه هالیوود به عنوان یک ابر قدرت سینمایی و همچنین بالییود به عنوان یک قدرت سینمایی در هند وجود دارند و به ساخت فیلم در زمینه‌های مختلف می‌پردازند، هالیوود رسانه‌ای با سیاست‌های پیچیده است و از این ظرفیت در جهت اهداف مختلف سیاسی و دینی بهره می‌برد.

 

این مسؤول در ادامه افزود:‌ با توجه به این‌که هدایت منتشر نمی‌شود مگر از همان راهی که گمراهی منتشر می‌شود، ضروری است که ما نیز از سینما به عنوان یک ابزار بهره ببریم،‌ زیرا ما در دنیای امروز شاهد جنگ نرم هستیم و تنها راه مقابله با دشمن در این جنگ تلاش در جهت به کارگرفتن ابزار مشترک است.

 

وی با بیان این‌که لازم است مردم به نذر  و وقف فرهنگی اهتمام داشته باشند اظهار داشت: ما امروز به نذر فرهنگی نیازمندیم، مسؤولین، مراجع تقلید و علما باید در جهت راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و دفاع از چهره اسلام تلاش و همکاری کنند، مردم نیز می‌توانند با نذر فرهنگی و حتی با دادن پولی اندک در این زمینه همکاری کنند.

 

این کارشناس دینی خاطر نشان کرد:‌ ما دارای مردم متدینی هستیم، ‌بنابراین اگر بودجه دولت اجازه ساخته شدن فیلم خوب و موثر را ندهد مردم می‌توانند از طریق حمایت‌های مالی و خرید و مشاهده فیلم،‌ در حمایت از کارگردان و ساخت فیلم نقش داشته باشند.

 

مدیر کل اداره تبلیغات قزوین به نقش مراجع در ساخت فیلم با محتوای فرهنگ اسلامی تاکید کرد و گفت: ما به فتوای شجاعانه مراجع در جهت توسعه صنعت سینما نیاز داریم؛‌ علما و حوزه‌های علمیه باید در زمینه سینما توجیه شوند، باید تیم‌های توانمندی در زمینه سینما در کنار مراجع وجود داشته باشند و به فعالیت بپردازند.

 

وی درباره نقش مراجع در رشد صنعت سینما توضیح داد: مراجع تقلید می‌توانند با دادن فتوا در جهت اختصاص یکی از موارد وقف و نذر برای ساخت سینما و اختصاص بودجه‌هایی که در دست دارند برای ساخت فیلم و همچنین با تبلیغ برای دیدن فیلم‌هایی همچون محمد رسول الله، امام علی و مختار نقش بسیار موثری را در توسعه صنعت سینمای کشور و مشروعیت دادن و تبلیغ آن ایفا کنند.  

 

حجت‌الاسلام نعمت اللهی در پایان گفت: باید بدانیم که مراجع تقلید ظرفیت بالایی در زمینه گسترش صنعت سینما دارند، در حال حاضر نیز مراجعی وجود دارند که نسبت به راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و دفاع از اسلام و اندیشه مهدویت اقدام کرده‌اند و مشغول فعالیت هستند./955/302/ب3    

ارسال نظرات