۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۸۷۲۰۴
استاد حوزه علمیه قزوین:

تصریح امام معصوم، ولادت امام زمان را ثابت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به ولادت امام زمان(عج) گفت: تصریح امام حسن(ع) نخستین دلیل برای اثبات ولادت حضرت مهدی(عج) است، همچنین شهادت دادن قابله و قربانی کردن گوسفند توسط امام حسن عسکری(ع) نیز ولادت آن حضرت را ثابت می‌کند.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام نقی حاجیلو، استاد حوزه علمیه، ظهر امروز در مسجد سرگل قزوین با اشاره به چگونگی ولادت حضرت مهدی(عج)گفت: در روایات متعددی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که مردی از خاندان من که دوازدهمین خلیفه و جانشین پس از من است قیام خواهد کرد و با نابودی ظلم و ستم و برقراری حکومت الهی، عدل و راستی را در جهان خواهد گستراند.

 

این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: فرمان‌روایان ستمگر عباسی براساس این روایات، به دنبال قتل و نابودی امام زمان(عج) بودند به همین جهت مراقبت و سخت گیری بسیاری نسبت به اهل بیت(ع) داشتند و حتی امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) را به شهر سامرا منتقل کردند.

 

وی با اشاره به علت غیبت امام زمان(عج) خاطر نشان کرد: با توجه به تلاشی که در جهت نابودی امام زمان(عج) وجود داشت، روشن است که باید ولادت آن بزرگوار پنهانی و به گونه‌ای باشد که آسیبی به ایشان نرسد؛ از این رو ولادت ایشان به تولد حضرت موسی(ع)تشبیه شده است.

 

حجت الاسلام حاجیلو با اشاره به روایاتی که تولد امام زمان(عج) را به تولد حضرت موسی(ع) تشبیه کرده‌اند، بیان کرد:‌ شباهت تولد امام زمان(عج) به تولد حضرت موسی(ع)‌در روایت‌هایی از امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نقل شده است، ‌برای نمونه امام باقر(ع) ‌فرموده‌اند؛‌ چون مادر حضرت موسی(ع) او را باردار شد، حمل او ظاهر و آشکار نشد مگر هنگام زایمان او، بنابراین ولادت حضرت مخفیانه بود.

 

وی در بیان اثبات ولادت امام‌ زمان(عج) اظهارداشت: تصریح امام حسن(ع) نخستین دلیل برای اثبات ولادت حضرت مهدی(عج) است. شیخ کلینی در روایت صحیحی از ابوهاشم جعفری نقل می‌کند: «به ابو محمد امام حسن عسکری علیه‌السلام عرض کردم: هیبت شخصیت شما مرا از پرسیدن باز می‌دارد، آیا اجازه می‌دهید که از شما سۆالی بپرسم؟ فرمود: بپرس. عرض کردم: آیا شما فرزندی دارید؟ فرمود: آری. عرض کردم: اگر برای شما حادثه‌ای رخ داد، در کجا از او سراغ بگیریم؟ فرمود: در مدینه

 

این کارشناس دینی ادامه داد:‌ شهادت دادن قابله دومین مدرک این مسأله است، طبیعی است بهترین کسی که می‌تواند به درستی شهادت و گواهی بر ولادت دهد؛ قابله‌ای است که در هنگام ولادت حضور داشته است، ‌قابله آن حضرت بانوی بزرگوار و پرهیزکار حکیمه خاتون دختر امام جواد(ع) و عمه امام حسن عسکری(ع) بود که به این مطلب ولادت امام زمان(عج) تصریح کرده است.

 

حجت الاسلام حاجیلو در پایان گفت: یکی از برنامه‌ها و سنت‌های سفارش شده در دین، سنت عقیقه(قربانی کردن گوسفند) برای نوزاد است که برای سلامتی فرزند و برکت زندگی او تأثیر دارد، امام حسن عسکری(ع) با انجام عقیقه برای امام زمان(عج) ضمن عمل به این سنّت دینی، گروه بسیاری از شیعیان را از ولادت آن حضرت آگاه کرد./955/302/ب3

ارسال نظرات