۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۸۷۲۱۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

تفرقه بین امت اسلامی کمک به تأمین منافع آمریکا و صهیونیست ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که نظام سلطه امروز وحدت و همدلی را در کشورهای اسلامی خدشه دار کرده است، گفت: تفرقه و اختلاف در میان امت اسلامی کمک به تأمین منافع آمریکا و صهیونیست ها است.
تظاهرات عليه جنايات صهيونيست ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام غلامرضا کاوه، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع تعدادی از فعالان سیاسی و فرهنگی این شهرستان گفت: بررسی اجمالی احکام فقهی نشان می‌دهد که اموری مانند جهاد بیش از آنکه جنبه تهاجمی داشته باشد جنبه دفاعی دارد، اگر چه بسیاری از فقها جهاد را به جهاد ابتدایی و دفاعی تقسیم می‌کنند اما همان‌ها هم توضیح می‌دهند که ماهیت هر جهادی چه ابتدایی و چه دفاعی حمایت از حقوق انسانی است.

 

وی تصریح کرد: اگر شما به سیر تاریخی نزول آیات جهاد دقت کنید، می‌بینید که به تصریح همه مفسران صدور اجازه جهاد بعد از آن است که بارها آیه نازل شد که در مقابل تجاوز خشونت‌طلبان و متجاوزان دست به خشونت نزنید و سعی کنید بدی آنها را با خوبی پاسخ دهید و با رحمت و شفقت و مهربانی آنها را به سوی خود جذب کنید.

 

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: مقابله با تروریسم در تاریخ اسلام سابقه داشته است و در طول گذران این دنیا ترورهای متفاوتی صورت پذیرفت.

 

حجت الاسلام کاوه با اذعان به این‌که دین به هیچ عنوان ترور را نمی‌پذیرد، گفت: عده‌ای به نام اسلام ترور می‌کنند اما در واقع چنین چیزی صحت ندارد و اساس اسلام منطق بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اسلام با استکبار و ظلم مخالف است و ترور افراد و به ویژه مسلمانان مخالف با دستورات اکید اسلام است.

 

این تحلیل‌گر سیاسی افزود: قرآن کریم در جایی که سخن از نخستین ترور در تاریخ بشر بود به همین نکته اشاره کرده است، می‌دانیم نخستین حادثه تروریستی در تاریخ انسان بین هابیل و قابیل که دو برادر هستند و با هم رقابت داشتند اتفاق افتاد، قابیل نتوانست از راه منطق و استدلال حرف خود را به کرسی بنشاند و برای همین دست به کاری خشونت‌آمیز زد و برادر خود را ترور کرد.

 

امام جمعه موقت محمودآباد بیان کرد: هدف اصلی تروریسم ایجاد رعب و وحشت است و بنابراین در عربی به آن ارهاب گفته می‌شود، رعب و وحشت گاهی منجر به قتل می‌شود، اما نکته جالب‌ این است که اقدام تروریستی علیه غیرمسلمانان هم همانند مسلمانان در حکم جنگ با خدا و رسول است.

 

وی خاطرنشان کرد: آنچه باید بیان کرد این است که هر فرد با ابزاری که در دست دارند چهره زشت تروریسم را از سوی هر شخص و هر گروهی که باشد نمایان کنند، افراد و خواص می‌توانند با دعوت به اخلاق، دین‌داری و بشر دوستی به بسته شدن راه تروریسم و باز تعریف آن کمک کنند؛ این فرصت و وظیفه‌ای است که نباید از آن غفلت شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره گسترش روز افزون گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و حمایت های جدی کشورهای غربی به ویژه آمریکا از این گروه ها، گفت: آمریکایی ها حامی اصلی گروه های تروریستی در منطقه هستند و شعارهای آنها در مقابله با ترویست تنها با هدف فریب افکار عمومی صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام کاوه با بیان این که آمریکایی ها به صورت علنی امروز از داعش و دیگر گروه های تروریستی منطقه حمایت می کند، افزود: در هر نقطه ای از جهان که جنگ و خونریزی اتفاق می افتد، رد پای آمریکایی ها در آن اتفاقات کاملاً مشخص و شفاف است.

 

وی ملت ایران را قربانی تروریست دانست و با بیان این که بسیاری از شخصیت های بزرگ این انقلاب از سوی گروه های تروریستی که آمریکایی ها از آنها حمایت می کردند به شهادت رسیدند، بیان داشت: پرونده آمریکایی ها در تروریست پروری کاملاً شفاف است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به طور جدی برای گروه های تروریستی می ایستد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز پرچم دار مقابله با گروه های تروریستی در منطقه است.

 

حجت الاسلام کاوه با بیان این که غربی ها گروه های تروریستی را با هدف تأمین منافع خود در منطقه ایجاد و از آنها حمایت می کنند، گفت: متأسفانه برخی کشورهای عربی نیز غرب به ویژه آمریکا را در رسیدن به منافع شوم خود در خاورمیانه حمایت می کنند.

 

وی با اشاره به نظام سلطه امروز وحدت و همدلی را در کشورهای اسلامی خدشه دار کرده است، بیان داشت: تفرقه و اختلاف در میان امت اسلامی کمک به تأمین منافع آمریکا و صهیونیست ها است./950/202/ب1

ارسال نظرات