۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۸۷۲۲۴
آیت الله موسوی جزایری مطرح کرد؛

دروس پایه مورد توجه جدی طلاب قرار گیرد/ حوزه های علمیه، اردوگاه امام زمان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری گفت: طلاب از آغاز ورود به حوزه علمیه به زبان عربی به عنوان درس پایه توجه ویژه کنند چراکه این درس بسیار مهم و پیش نیاز بسیاری از دیگر دروس است.
آيت الله سيد محمدعلي موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان ظهر امروز، در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز که با حضور جمع بسیاری از طلاب نو ورود این مدرسه برگزار شد، با اشاره به این که حضور در چنین مراسمی توفیق حق تعالی است، ابراز داشت: در این روز جمع شده ایم که عهد و پیمانی با صاحب الزمان(عج) داشته باشیم.

 

وی با تأکید براین که طلاب حوزه های علمیه بایستی به این مسأله توجه کنند که بر سر سفره چه کسی نشسته اند، ادامه داد: طلاب و حوزه های علمیه هر مالی که مصرف می کنند از امام زمان(عج) و عنایت ایشان است.

 

امام جمعه اهواز تصریح کرد: طلاب نو ورود در آغاز سال تحصیلی با امام زمان(عج) عهد و پیمان ببندند که در این عرصه تمام تلاش خود را انجام خواهند داد.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که طلبه یعنی سربازی امام زمان(عج) افزود: حوزه های علمیه اردوگاه حضرت مهدی(عج) هستند.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که همواره دعای بنده در هنگام تلبس طلاب، برای آنها سربازی امام زمان(عج) است، بیان داشت: لباس روحانیت لباس مخصوص سربازی حضرت مهدی(عج) است؛ براساس روایات، عمامه های روحانیت، تاج های ملائکه هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که طلاب در آغاز سال تحصیلی درس و بحث و مباحثه را جدی بگیرند و از تنبلی خودداری کنند، ادامه داد: براساس حدیثی از پیامبراکرم(ص) «حب الدنیا رأس کل خطیئه» است.

 

وی تأکید کرد: طلاب از آغاز ورود به حوزه علمیه به زبان عربی به عنوان درس پایه توجه ویژه کنند چراکه این درس بسیار مهم و پیش نیاز بسیاری از دیگر دروس است که طلاب بایستی تنبلی را کنار بگذارند.

 

امام جمعه اهواز بیان داشت: طلاب جهت فراگیری زبان عربی از دیگر کتاب ها و متون استفاده کنند و اگر مقدمات و پایه یادگیری محکم شد دانش پژوهان در ادامه این مسیر مشکلی نخواهند داشت./9453/202/ب1

ارسال نظرات